A Renault a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj helyszínére nem csak Daniel Ricciardo és Esteban Ocon aktuális versenygépeit vitte el, de a 2005-ös világbajnok masinát, az R25-öst is, mellyel Fernando Alonso először ért a sportág csúcsára. A kétszeres világbajnok spanyol a hétvége során többször is a volán mögé ült, a V10-es motor sikolya miatt szinte minden alkalommal megállt az élet a Yas Marina Circuit-en.
The perfect onboard doesn’t exi… Oh wow. #RSspirit #AbuDhabiGP @alo_oficial @f1 pic.twitter.com/i6L2eVA9yg
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 11, 2020
„Ez olyasvalami, amit őszintén hiányolunk” – mondta Alonso a szombati körei után. „Nem csak a rajongóknak, de nekünk is hiányzik ez a hang itt a paddockban. Hiányzik a Forma-1, amit megszerettünk, amikor gyerekként a tévén néztük. Mindenkinek különleges volt, hogy a pályán láthattuk ezt az autót. Nemcsak a Renault-szerelők, mindenki a bokszutca falánál lógott” – mesélte a spanyol.
Alonso nem kímélte korábbi autóját: a Pirelli által a korábbi F1-es gépekhez készített speciális lágy gumikkal 1 perc 39 másodperces köröket autózott, ami alig két másodperccel lassabb, mint a szezonzáró időmérő utolsó helyezettjének, Nicholas Latifinek leggyorsabb köre, és szinte ugyanolyan gyors volt, mint Lewis Hamilton versenyben futott leggyorsabb köre tavaly.
It’s the stuff of dreams. 15 years after winning the @F1 championship, car and driver are reunited! The R25 taking to the track in Abu Dhabi with @alo_oficial at the wheel. #RSspirit #AbuDhabiGP pic.twitter.com/RLkG6f1xg4
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 11, 2020
„A kormány mögött érezni a rezgéseket, mindent érezni. Nagyon könnyű az autó, minden mozgást érezni, ez hihetetlen. Még mindig mosolygok. Ugyan maszk van rajtam, de szerintem 2021-ig mosolyogni fogok!” – lelkendezett Alonso.
„Őszintén szólva nem tudok lassan menni ezzel az autóval” – viccelődött. „Minden egyes alkalommal, amikor beülök az autóba, előjönnek az emlékek, és természetessé válik a vezetése. Hihetetlen dolog érezni a sebességet. Tudom, hogy ez egy régi autó, de számomra tökéletes gépezet.”
Az Abu-Dzabiban meghajtott autót Alonso a 2005-ös szezon utolsó hat versenyén használta, ezzel nyerte meg a Kínai Nagydíjat is. Azóta nemigen piszkálták az R25-öst, egészen eddig a hétvégéig, hiszen a sanghaji pálya rajza is még az autóban van.