A Renault a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj helyszínére nem csak Daniel Ricciardo és Esteban Ocon aktuális versenygépeit vitte el, de a 2005-ös világbajnok masinát, az R25-öst is, mellyel Fernando Alonso először ért a sportág csúcsára. A kétszeres világbajnok spanyol a hétvége során többször is a volán mögé ült, a V10-es motor sikolya miatt szinte minden alkalommal megállt az élet a Yas Marina Circuit-en.

„Ez olyasvalami, amit őszintén hiányolunk” – mondta Alonso a szombati körei után. „Nem csak a rajongóknak, de nekünk is hiányzik ez a hang itt a paddockban. Hiányzik a Forma-1, amit megszerettünk, amikor gyerekként a tévén néztük. Mindenkinek különleges volt, hogy a pályán láthattuk ezt az autót. Nemcsak a Renault-szerelők, mindenki a bokszutca falánál lógott” – mesélte a spanyol.

Alonso nem kímélte korábbi autóját: a Pirelli által a korábbi F1-es gépekhez készített speciális lágy gumikkal 1 perc 39 másodperces köröket autózott, ami alig két másodperccel lassabb, mint a szezonzáró időmérő utolsó helyezettjének, Nicholas Latifinek leggyorsabb köre, és szinte ugyanolyan gyors volt, mint Lewis Hamilton versenyben futott leggyorsabb köre tavaly.

„A kormány mögött érezni a rezgéseket, mindent érezni. Nagyon könnyű az autó, minden mozgást érezni, ez hihetetlen. Még mindig mosolygok. Ugyan maszk van rajtam, de szerintem 2021-ig mosolyogni fogok!” – lelkendezett Alonso.

„Őszintén szólva nem tudok lassan menni ezzel az autóval” – viccelődött. „Minden egyes alkalommal, amikor beülök az autóba, előjönnek az emlékek, és természetessé válik a vezetése. Hihetetlen dolog érezni a sebességet. Tudom, hogy ez egy régi autó, de számomra tökéletes gépezet.”

Az Abu-Dzabiban meghajtott autót Alonso a 2005-ös szezon utolsó hat versenyén használta, ezzel nyerte meg a Kínai Nagydíjat is. Azóta nemigen piszkálták az R25-öst, egészen eddig a hétvégéig, hiszen a sanghaji pálya rajza is még az autóban van.