Többek között az amerikai profi baseball-ligában (MLB), amerikai kosárlabdacsapatokban és európai futballklubokban is van érdekeltsége annak a cégnek, mely komoly összeggel száll be a McLaren Forma-1-es csapatába. A Sky Sports beszámolói szerint több mint 550 millió fontot (212 milliárd forintot) fizet a wokingi alakulat egy jókora szeletéért egy amerikai konzorcium, melynek vezetője az MSP Sports Capital nevű vállalat – az üzletet vasárnap a McLaren is megerősítette: a csoport 15 százalékos részesedéshez jut pénzéért, mely 2022 végére 33 százalékra nő.
Az üzletről az első hírek az Abu-dzabi Nagydíj szombati napjának késői óráján jelentek meg. Jó hír ez a fellendülőben lévő McLaren szempontjából azok után, hogy a 2020-as szezon elején pénzügyi instabilitás jellemezte a csapatot: a bahreini tulajdonosaik 150 millió fontos hitelének köszönhetően megmenekültek a csődtől.
Ha igazak a hírek, a hitelt akár egyben vissza is fizethetik hamarosan, hiszen a megállapodás értelmében két év alatt 185 millió fonttal tölti fel a kasszát a konzorcium. Persze aligha ezek lesznek a csapat tervei azok után, hogy Zak Brown vezérigazgató megszellőztette, hogy a Forma-1 és az IndyCar mellett akár a Forma-E-be is beszállhatnak.
„Kizártak minket a Forma-E-ből, mivel mi voltunk az akkumulátorbeszállítók” – mondta el az amerikai szakember. „Így az FIA tenderén nem vehettünk részt csapatként.” A széria azonban változáson megy keresztül, és érkeznek az új generációs versenygépek 2023-tól.
„Mivel már nem vagyunk kizárólagos akkumulátorbeszállítók, érdekesnek találjuk a sorozatot. Elkezdjük közelről figyelni” – mondta Brown, de hozzátette, nem vágnak azonnal bele a projektbe. Érdekli ugyanis, miért jelentette be mindössze pár nap különbséggel az Audi és a BMW is a kiszállását az elektromos szériából. „Minden alkalommal, amikor egy gyártó elhagy egy sorozatot, meg kell kérdezni, miért tette. Az Audi például bejelentette, hogy a Dakarra mennek és LMDh autót építenek” – tette hozzá.
A Forma-E mellett azonban a hosszútávú versenyzés és Le Mans is felkeltette Brown érdeklődését. „Ezt a két szériát figyeljük. Túl akarunk lenni ezen az éven, biztosra akarunk menni, hogy bármit is teszünk, az nem zavarja meg a Forma-1-es tevékenységünket” – nyugtatott meg mindenkit a vezérigazgató.