Amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is ment a 2020-as Forma-1-es szezon, melyet a koronavírus-járvány sem állíthatott meg. Eseményekből – a pályán és a pályán kívül – nem volt hiány, és a bekövetkező változások alapján ígéretes lehet a 2021-es bajnokság is. De mik is ezek a változások? Az alábbiakban mindent megtalálsz egy helyen!
Ferrari
Sebastian Vettel hat szezon után otthagyja a maranellói alakulatot, miután a Scuderia még bőven a júliusi rajt előtt úgy döntött, hogy Charles Leclerc mellett Carlos Sainz vezetheti a vörös autót 2021-ben. A négyszeres világbajnok 14 győzelmet, 12 pole-pozíciót, 55 dobogót és két vb-ezüst (2017, 2018), valamint egy bronzérmet (2015) gyűjtött.
McLaren
A renault-s Daniel Ricciardo érkezik a Ferrarihoz távozó Sainz helyére, aki a papajaszínű autóban két év alatt két dobogóig jutott, és nem mellesleg felkeltette a Scuderia érdeklődését teljesítményével. 2021-re az autó szíve is megújul: 2014 után ismét Mercedes-erőforrás hajtja majd a wokingi alakulat versenygépeit a Renault-motorokat követően.
Renault
Egy bizonyos Fernando Alonso tölti majd be a két szezon alatt két dobogóig jutó Ricciardo helyén keletkező űrt a Renault-nál, mely jövőre minden bizonnyal dobja a sárga-fekete fényezést, és kékre váltanak. Mindezt azért, mert a csapat Alpine néven fut majd tovább.
Racing Point
A rózsaszín alakulat csak 2018 óta fut ezen a néven, de miután Lawrence Stroll a csapat mellett az Aston Martint is felvásárolta, logikus volt, hogy a brit sportautómárka csapatává alakul az istálló. A nagynevű brand rögtön egy világbajnokkal, Sebastian Vettellel vág bele az F1-es kalandba, a pályafutása első futamgyőzelmét is megszerző Sergio Perez kárára.
Haas
Az amerikai alakulatnál teljes a sorcsere: már korábban kitették Kevin Magnussen és Romain Grosjean szűrét. Előbbi az Egyesült Államokban, az IMSA sportautó-szériában folytatja pályafutását, míg a francia bahreini horrorbalesete után nem biztos, hogy valaha sisakot és kesztyűt húz egy versenyhétvégén, legyen szó bármilyen sorozatról. Helyükre Michael Schumacher fia, a Forma-2-es bajnok Mick, valamint az orosz botrányhős Nyikita Mazepin érkezik.
AlphaTauri
A „kisbikák” a névváltás után meg is szerezték első győzelmüket Pierre Gasly révén. Csapattársa minden bizonnyal Cunoda Juki lesz, így Danyiil Kvjat másodjára szorulhat ki az F1-ből.
Red Bull
Max Verstappen csapattársának személye még mindig kérdéses: könnyen előfordulhat, hogy Alexander Albon megtarthatja az ülést, hiába múlta őt felül a pályán az energiaitalosok ülésére pályázó Sergio Perez. Rajtuk kívül Nico Hülkenberg szerződtetése sem zárható ki, bár az utóbbi időkben ez a híresztelés kezdett elcsendesedni.
Mercedes, Alfa Romeo, Williams
Ennél a három csapatnál eddigi tudásunk alapján nemigen várható meglepetés: az idei pilótapárossal vágnak neki 2021-nek is, és sem csapatszerkezetüket illetően, sem motorszállítójuk területén nem számítunk változásra.
Ne feledkezzünk meg…
…a főnökökről sem! Chase Carey távozik év végén, az amerikai helyét pedig a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali veszi át.
Persze ezek a változások csak cseppek a tengerben ahhoz képest, ami 2022-ben a mezőnyre vár az új szabályrendszer és a megváltozott külsejű autók érkezésével, a Red Bullnak és az AlphaTaurinak pedig a Honda távozásával is meg kell birkózniuk.
Olvasd el visszatekintő cikkünket is, melyben az idei időmérős eredményeket hasonlítottuk össze: