Magyar idő szerint reggel 9 órakor az AlphaTauri hivatalosan bejelentette, amit egy ideje már sejteni lehetett, hogy
Cunoda Juki lesz Pierre Gasly csapattársa 2021-ben.
Az új igazolás az orosz Danyiil Kvjat helyére érkezik, aki ezzel másodjára szorul ki a Forma-1-ből.
JAPAN BACK ON THE GRID! 🇯🇵 @yukitsunoda07 joins Scuderia AlphaTauri for the 2021 @f1 season! 👊 pic.twitter.com/RKzntSQWyZ
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 16, 2020
Az idén a japán versenyző a Forma-2-ben szerepelt, a bajnokságot a Forma-1-es szuperlicenszt érő harmadik helyen zárta. Cunoda a Honda felfedezettje: 2018-ig csak szülőhazájában versenyzett, abban az évben megnyerte a japán F4-es bajnokságot. 2019-re a Forma-3-as bajnoksághoz csatlakozott, ott egy győzelemmel a pontverseny 9. helyén végzett, innen lépett fel az F2-be, ahol háromszor pezsgőzhetett a dobogó tetején.
Welcoming @yukitsunoda07 to the team! 🤜 🤛 The Japanese Red Bull & Honda junior driver finished 3rd in this year’s Formula 2 Championship 💪
📲 https://t.co/eM5ueQ3yoB pic.twitter.com/pCjt8mZURg
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 16, 2020
Cunoda idén ült először F1-es versenygépben: Imolában a 2018-as Toro Rossót vezethette, míg Abu-Dzabiban, a fiatal pilóták tesztjén már a kisbikák idei versenygépével körözött. Kobajasi Kamui 2014-es távozása után ő lesz az első pilóta, aki a felkelő nap országát képviseli a motorsport csúcsán.
„Mint a legtöbb versenyzőnek, nekem is az volt a célom, hogy a Forma-1-ben versenyezzek, úgyhogy örülök a híreknek” – idézte csapata a mindössze 159 cm magas japánt. „Szeretnék köszönetet mondani a Scuderia AlphaTaurinak, a Red Bullnak és Dr. [Helmut – a szerk.] Markónak a lehetőségért, és persze mindenkinek a Hondánál a támogatásukért a karrierem során, hogy lehetőséget nyújtottak az európai versenyzésre” – mondta Cunoda, aki az első versenyző a sportág történetében, aki a kétezres években született, egészen pontosan 2000. május 11-én.
„A Red Bull egy ideje követi Juki karrierjét, és biztos vagyok benne, hogy remek eleme lesz a csapatunknak” – mondta róla Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke. „A novemberi imolai teszten, ahol a 2018-as autónkat vezette, a köridejei egyenletesek voltak a versenyszimuláción, fejlődött a nap során és hasznos visszajelzéseket adott a mérnökeinknek. Az Abu-dzabi teszten is gyorsan tanult, és készen áll a Forma-1-be lépésre.”