Koronavírus, maszkviselés, távolságtartás, buborék, zárt kapuk – leginkább ezek körül forgott a Forma-1-es szezon 2020-ban is, és habár az elmúlt hetekben a világ egyre több pontján és egyre nagyobb kapacitással zajlik a COVID-19 betegség elleni vakcináció, úgy tűnik, hogy 2021 elején is a járvány diktálja a tempót a száguldó cirkuszban.

Olyannyira, hogy a RaceFans már az Ausztrál Nagydíj elhalasztásáról cikkez, miután a szigetországban ismételten szigorításokat vezettek be a koronavírus miatt, aminek kapcsán az elmúlt egy évben több mint 84 millió fertőzöttet és 1,8 millió halálesetet regisztráltak világszerte.

Elhalaszthatják a Forma-1-es szezonnyitót a koronavírus miatt 1

2020-ban teljesen új arcát mutatta a Forma-1-es paddock a korábban megszokottakhoz képest.

Az új szabályok értelmében ugyanis a komplett Forma-1-es paddocknak 14 napra karanténba kellene vonulnia Ausztráliába érkezését követően, ezt charterjáratok szervezésével és bioszférán belül maradással válthatják ki (tavaly egyébként így rendezték meg a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat), ám ezek nemcsak logisztikai, hanem komoly anyagi terheket is jelentenek.

A decemberben a Motorsport Világtanács által is jóváhagyott versenynaptár alapján március 21-én kezdődne az idei F1-es évad, ehhez azonban már január végén el kellene kezdeni az ideiglenes pálya kialakítását a melbourne-i Albert Parkban.

Az Ausztrál Nagydíj sorsáról legkésőbb két héttel a verseny előtt kellene döntést hozni – nem úgy, mint tavaly, amikor kutyakomédiába illő módon, csupán két órával az első szabadedzést megelőzően jelentették be, hogy elmarad a verseny, amikorra már a McLaren közölte visszalépését, miután koronavírus-fertőzöttet azonosítottak a wokingiaknál.

Valamivel több mint két és fél hónappal az esemény előtt még a jegyértékesítést sem kezdték meg, sőt az F1-es nagydíjhétvége betétprogramját adó ausztrál Supercars-sorozat is vészforgatókönyvvel készül – amennyiben nem valósul meg a melbourne-i hétvége, a közeli Sandown Parkba látogat el a helyi túraautó-sorozat.

Ha elhalasztják a versenyt, legjobb esetben is csak az év második felében pótolhatják, ez azonban a rekordhosszú naptár miatt egy sornyi változtatást vonhat maga után, míg a szezonnyitónak a Bahreini Nagydíj adhat otthont, március 28-án.

Amennyiben Melbourne helyett Szahírban kezdi az évet a mezőny, az a szakportál szerint a szezon előtti teszttel kapcsolatos elképzeléseken is módosíthat, hiszen azt Barcelonában, március 2-4. között rendezik meg a jelenlegi tervek szerint.

Az Ausztrál Nagydíj sorsáról az F1 szóvivőjénél is érdeklődött a RaceFans, melynek megkeresésére az a válasz érkezett, hogy 2020-ban a sorozat bebizonyította, biztonságosan vissza tud térni a versenyzéshez, a márciusban még elképzelhetetlennek tűnő mennyiségű futamot rendezve. „Megvan a 2021-es versenynaptárunk, és már várjuk, hogy márciusban visszatérjen az F1” – hangzott el még a sokatmondónak nem éppen mondható reagálásban.