Ugyan a járvány szele folyamatosan lengedezett a Forma-1-es paddock körül a 2020-as szezonban, a 17 futamos évadot viszonylag problémamentesen teljesítette a mezőny. Ehhez azonban komoly intézkedésekre volt szükség: a nagydíjak többségére be sem engedték a nézőket, elkerülve ezzel az újabb egészségügyi kockázatokat.
A kényszer szülte helyzet azonban érzékenyen érintette a Forma-1 tulajdonosát, a Liberty Mediát, akinek ezzel jelentős mértékben megcsappantak a bevételei. Már az idei szezon közben lehetett látni, hogy hatalmas összegektől esik el a vállalat.
Mivel a csapatok a Liberty Mediától kapják a pénzdíjaikat, számítani lehetett arra, hogy a folyamatok előbb-utóbb, de rajtuk is lecsapódnak. Nos, ez a pillanat most történt meg: az Auto Motor und Sport értesülései szerint a pénzek újraosztásánál a tulajdonos törekedett az egyenlőségre, így a három nagycsapat, a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull jóval kevesebb pénzt kapott, mint 2019-ben. A legtöbbet a vörösök bukták: Maranellóba 55 millió dollárral kevesebb érkezett, de a címvédő istálló és az energiaitalosok is buktak 32, illetve 20 millió dollárt.
A Ferrari pénzjutalmának ilyen mértékű csökkenése nem csak a Liberty Media kiegyenlítő hatásában keresendő: az olasz csapat mindössze a konstruktőri hatodik helyen végzett, ezért a pozícióért pedig jóval kevesebb összeg jár, mint akár az összetett harmadik helyéért. Mindennek ellenére még így is ők kapták a legtöbb pénzt, 150 millió dollárt, melyből 50 milliót tesz ki az a pénz, melyet csakis azért kapnak, mert ők a Ferrari.
Melyik istálló mennyi pénzt kap? Itt a teljes lista:
Csapat | Pénzdíj (millió dollár) | Különbség 2019-hez képest (millió dollár) |
Ferrari | 150 | -55 |
Mercedes | 145 | -32 |
Red Bull | 132 | -20 |
McLaren | 115 | 15 |
Racing Point | 100 | 41 |
Renault | 97 | 24 |
AlphaTauri | 77 | 24 |
Alfa Romeo | 69 | 13 |
Haas | 61 | -9 |
Williams | 59 | -1 |
A pénzek újraelosztásánál nemcsak vesztesek voltak, de nyertesek is. A Racing Point, mely 2021-ben már Aston Martin néven fut, kis híján megduplázta a pénzjutalmát, de a korábbiakhoz képest a Renault (melyből Alpine lett 2021-re) és az AlphaTauri is nagyobb összeget kapott. A középmezőny ilyen mértékű megerősödése a kiegyenlítettebb erőviszonyoknak köszönhető: a csapatok gyakrabban szereztek pontokat, dobogóra is állhattak néhányszor, sőt, néhányuknak a futamgyőzelem is összejött.