41 évesen újabb MotoGP-szezonba vág bele Valentino Rossi, noha 2017 óta nyeretlen a kategóriában, idén már nem is a gyári Yamahával, hanem a Petronas Yamaha SRT színeiben indul. Egykor szoros kapcsolat fűzte Rossit a Ferrarihoz, mint azt Luca di Montezemolo nemrégiben elismerte, az olasz istálló simán beültette volna a Sauberba az azóta hétszeres világbajnokká avanzsált motorversenyzőt.
„Nem szponzorációs okokból tettük volna, a Ferrari nem is szorult volna rá” – nyilatkozta a Motorsport.com spanyol kiadásának a csapat korábbi elnöke. „Eleinte csak udvariasak voltunk egy nagyszerű bajnok vágya iránt, aztán láttuk, hogy gyors, és ugyan kiegyensúlyozott nem volt, láttunk benne még sok lehetőséget, potenciált. Egy ponton az is felmerült bennünk, hogy adnánk neki egy évet a Saubernél.”
„Ő viszont okos volt, így inkább maradt a motorversenyzés csúcsán, mintsem negyedik-ötödik lett volna az autóversenyzésben” – tette hozzá Montezemolo.
2004-ben tesztelt először a Ferrarival a „Doktor”, állítólag már akkor nem volt lassú: mindössze hét tizedmásodperccel maradt el a hétszeres világbajnok Michael Schumachertől. Úgy tudni, a Ferrari 2009-ben, Felipe Massa hungaroringi balesete után a német mellett Rossit is bevetette volna helyettesként, de végül az egyhamar kudarcot valló Luca Badoer, majd az expilóta helyére a Force Indiából átülő Giancarlo Fisichella váltotta ideiglenesen a brazilt.
Néhány évvel ezelőtt az olasz klasszis édesapja, az 500 cm³-es csúcskategóriában futamgyőztes Graziano Rossi elismerte, fia valóban közel állt ahhoz, hogy a Forma-1-be igazoljon, aztán elzárkózott a lehetőségtől, mert ahhoz túlságosan nagy volt a MotoGP iránti szerelme.
Rossi nem is olyan régen vezetett utoljára Forma-1-es autót: 2019 végén cserélt „munkaeszközt” Lewis Hamiltonnal, így kipróbálhatta a Mercedes 2017-es versenygépét, míg a Yamahára a brackley-iek világbajnoka pattanhatott fel.