2020-ra az elmúlt évekhez képest jelentősen visszaesett a Ferrari mind a Mercedeshez, mind a többi csapathoz képest. Ennek legnagyobb oka a motornál keresendő: a tavalyi szezonra fejlesztett erőforrás jóval gyengébbre sikerült, mint az azt megelőző, nem teljesen legálisan működő egységek.
A helyzet 2021-re sem fog sokat változni: ugyan a tél során apróbb változtatások végezhetők, és a remények szerint az olaszok motorja kisebb hátrányban lesz a riválisokhoz képest, a szakértők szerint csak 2022-ben villanthat nagyot. A források szerint ugyanis a Ferrari kockázatot vállal, és egy új, innovatív, a Forma-1-ben eddig még nem látott koncepcióval készül a szabályváltoztatásokra.
Első lépésként a Mercedeshez hasonlóan rendezik el az erőforráselemeket, a kompresszort és a turbót külön választják, és egy tengellyel kötik össze őket. A valódi újdonság azonban az lehet, hogy a kompresszort beleépítik a hathengeres motorba, így annak jobb lesz a hűtése, kisebb tömegű lesz és helytakarékosabb is a teljes erőforrás.
Ha beválik az ötlet, azzal nagyot nyerhetnek a vörösök: az autók hátsó része szűkebb, ezáltal aerodinamikusabb lehet, ám megnőhet a műszaki hibák valószínűsége is.