2014 óta megállíthatatlan a Mercedes: a V6-os turbó-hibrid korszakban minden egyéni és konstruktőri bajnoki címet megnyertek, még az autók külsejét nagymértékben átalakító 2017-es szabályváltoztatások sem törték meg dominanciájukat.
Mellettük nem sok siker jutott még a nagyobb csapatoknak sem, nem beszélve az olyan kisebb alakulatokról például, mint a Haas. Az amerikai istálló 2016-ban csatlakozott a Forma-1 mezőnyéhez, de a kezdeti reményt keltő eredmények után a mezőny végére csúsztak vissza 2020-ra.
A csapattulajdonos Gene Haas szerint a sportágban túlságosan is nagy a Mercedes fölénye. „2020-ban a Ferrari kevesebb lóerővel versenyzett. Nyilvánvaló volt, hogy az összes Ferrari-erőforrással szerelt autó lemaradt a Mercedes, a Honda és a Renault mögött. A csónakunk a Ferrari hajójához van kötve, úgyhogy ha ők lassabbak, mi még lassabban megyünk” – vázolta a helyzetet az amerikai.
„Bízunk abban, hogy a Ferrari meg tudja oldani a problémákat, de nemcsak a Ferrarinak vannak gondjai, hanem a Hondának és a Renault-nak is. Mindenki hátrányban van a Mercedes motorjával szemben, akik egy hihetetlenül nagy teljesítményű, rendkívül üzemanyag-takarékos, megbízható erőforrást építettek, melyre egyetlen másik csapat sem volt képes.”
„Mindez megölte azt, amiről a Forma-1 szól. Ki akar versenyezni, amikor úgyis tudni lehet, hogy ki fog minden egyes nyamvadt futamot megnyerni? Ez unalmas” – jelentette ki a csapattulajdonos.
A Haas az idei szezonra lecserélte korábbi pilótapárosát: Romain Grosjean az IndyCar, Kevin Magnussen a sportautó-versenyzés világában folytatja karrierjét. Helyükre Mick Schumacher és Nyikita Mazepin érkezett a Forma-2-ből.