Lassan egy éve keseríti meg a Forma-1 életét is a koronavírus-járvány jelentette egészségügyi krízis, valamint a különféle korlátozások. A bajnokság eddig számos módon próbált hozzájárulni a COVID-19 elleni harchoz: a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola mentősofőrként szállít koronavírusos betegeket, tavaly tavasszal pedig amíg a versenyzők szimulátorsorozatokkal próbáltak vigaszt nyújtani a verseny nélkül maradt rajongóknak, a csapatok lélegeztetőgépek fejlesztésével, illetve gyártásával igyekezett könnyíteni az egészségügyre rótt terheken.

Már az idei versenynaptáron is módosítani kellett az Ausztrál és a Kínai Nagydíj őszre csúsztatásával, az egyre több országban megjelenő harmadik hullámmal pedig még messze a fény az alagút végén. A világ legtöbb pontján lassan haladnak az oltásokkal is, az Egyesült Államokban viszont a texasi Circuit of the Americas (COTA) autós oltópont létrehozásával biztosít teret az emberek beoltásához.

Szombattól napi 3000 oltás beadására rendezkedtek be a COTA-n, ami a következőképpen néz ki: az autó lehúzott ablakán keresztül oltják be a pácienseket, akik 15 percre félrehúzódnak a közeli parkolóba megfigyelésre. Jelenleg a 65 év felettiek és/vagy az alapbetegségben szenvedők vakcinálása zajlik Austinban, ahol remélhetőleg hamarosan napi 10 000 fő beoltására tudják bővíteni a kapacitást. Közösségi oldalán a koronavírus elleni harc „hatalmas lépéseként” jellemezte az autós oltópont kialakítását a pálya.

2012-ben rendezték az első Forma-1-es versenyt Austinban, az Amerikai Nagydíj azonban tavaly elmaradt a pandémia miatt, akárcsak a gyorsaságimotoros-világbajnokságban (MotoGP). Az idei verseny a tervek szerint október 24-én rendezik meg.