A mezőnyből ötödikként a Mercedes rántotta le a leplet 2021-es Forma-1-es autójáról. Nevét tekintve a W12 tovább őrzi a hagyományt, és az sem jelentett meglepetést, hogy a bajnokcsapat megtartotta a fekete alapszínt versenygépén. A motorborításról azonban lekerültek a csillagok, helyüket pedig AMG feliratok vették át, valamint a csapat új tulajdonosa, az INEOS vörös színe is nagyobb hangsúlyt kapott a Petronas zöldje mellett.
Az AMG feliratok elszaporodása nem véletlen: a csapat ezzel fejezi ki, hogy szorosabbra fűzték az együttműködést a Mercedes leányvállalatával. Ezzel együtt a hagyományos ezüstszürke is visszatért az autóra. Egy csillag azonban mégis megmaradt a rengetegből a felső légbeömlő alatt, mégpedig a vörös színű: ezzel az istálló továbbra is Niki Laudára, korábbi tanácsadójára emlékezik.
Ami a technikát illeti, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nem támaszkodhat már a tavalyi év egyik „csodafegyverére”, a DAS-ra, ugyanis betiltották a gumi melegedését segítő rendszert. A Mercedes így is a 2021-es szezon favoritja, hiába próbálták elhitetni, hogy ez nem így van. „Büszkék vagyunk az elmúlt szezonjainkra, de a nulláról indulunk, egyenlő lehetőségekkel” – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
„A stabilitás nagyon fontos. Két olyan pilótánk van, akik nagyon tisztelik egymást, miközben versenyre késztetik a másikat. A tőlük származó adatok nagyon értékesek – egyszerűen jól működik minden” – dicsérte az osztrák Lewis Hamiltont és Valtteri Bottast.
A finn elmondása szerint teljesen feltöltődött a téli szünetben. „Dolgoztam magamon, hogy a legjobbat nyújthassam idén, de még nem vagyok a csúcson, még nem versenyzünk. A saját céljaimra fókuszálok.” Csapattársa is örül, hogy visszatérhetett a gyárba. „Izgatottan néztem, ahogy az emberek az autón dolgoznak. Ez már a 15. évem a Forma-1-ben. Rengeteget tanultam ez idő alatt, amit idén hasznosíthatok” – mondta Hamilton.
A hétszeres világbajnok azt is elmondta, hogy miért csak egyéves szerződést írt alá a csapattal, ahol már 9. éve versenyez. „Szerencsés helyzetben vagyok: szinte mindent elértem, amit el akartam, és nem éreztem szükségét, hogy túlságosan előre tervezzek, főleg manapság. Ha akarjuk és beszélünk róla, meghosszabbíthatjuk a szerződést egy évvel.”
A legérdekesebb dolgot talán James Allison technikai igazgató mondta el: a bemutatott autó még nem a végleges, a bahreini teszteken is pályára küldött versenygép, ugyanis nem akarták titkaikat kiteregetni a versenytársaiknak. Habár ez bevett gyakorlatnak számít, ritkaság, hogy ezt egy csapat nyíltan elárulja.
Az eddig bemutatott idei Forma-1-es autókat ide kattintva tekintheted meg!