Szombat estére már a 2021-es előszezoni tesztelés kétharmadán is túl lettek a Forma-1-es csapatok Bahreinben, hiszen idén mindössze három nap van a felkészülésre. A szahíri pályán a péntekinél jobb körülmények várták ma a csapatokat, homokviharról már nem volt szó, igaz, a szél megmaradt, sőt, mivel más irányból fújt, mint tegnap többeket meg is tréfált.
Bár nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az eredmények ilyenkor nem mérvadók – idén a teszt rövidsége miatt különösen nem azok –, azért kezdjük a leggyorsabbal: szombaton a mercedeses Valtteri Bottas zárt az élen, a tegnap műszaki hibák miatt alig futó finn a leglágyabb, C5-ös Pirelliken 1:30,289-et ment késő délután, tőle bő egytizeddel maradt el az alphatauris Pierre Gasly ugyanezen a keveréken. A harmadik időt Lance Stroll autózta, szintén a C5-ösön.
Tegnap a sebességváltó meghibásodása miatt veszített időt a Mercedes, ma pedig a hétszeres bajnok Lewis Hamilton hibája rövidítette meg a munkát: a címvédő késő délelőtt a kavicságyba tette az autót.
The big talking point of Saturday morning 👀
A spin into the gravel disrupted running for @LewisHamilton and @MercedesAMGF1, but they were back up and running soon after 👍#F1 #F1Testing pic.twitter.com/bmTXFa84YD
— Formula 1 (@F1) March 13, 2021
Hamiltonnal valószínűleg a szél babrált ki, ahogy előtte a ferraris Carlos Sainzcal és a williamses Nicholas Latifivel is – a spanyolnak és a kanadainak is volt egy-egy húzós pillanata, de náluk csak gumik bánták a megcsúszást, megpördülést, vissza tudtak térni a garázsba. Úgy látszik, 2021 egyetlen jelentősebb szabályváltozása, a leszorítóerő csökkentése egyelőre érezteti hatását.
Nem tudni, van-e összefüggés, de péntek után ma az Aston Martinnál hibásodott meg a Mercedes-sebességváltó, Sebastian Vettelnek ezzel gyakorlatilag oda is lett a mai munkája, hiszen délután már Stroll körözött a zöld autóval.
UPDATE: Sebastian’s car is currently in the garage due to an issue related to the gearbox. We’ve had limited running so far but we’re working to get him back out soon. 🤜🤛 #F1Testing pic.twitter.com/cXvldwX3PW
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 13, 2021
A nap legszorgalmasabb pilótája Latifi volt 132 körrel, de Fernando Alonsót a Forma-1-be két év kihagyás után visszatért kétszeres világbajnokot sem hátráltatta a néhány héttel ezelőtti biciklibalesetben szerzett állkapocstörése, 128 kört tett meg az Alpine-nal.
Szintén igen sokat, 125 kört húzott le az Alfa Romeó-s Antonio Giovinazzi, de ehhez szerencse is kellett, mert a Haas orosz újonca, Nyikita Mazepin kis híján ütközött vele, amikor a szélárnyékból kibújva megbicsaklott alatta az autója.
That was a close one 👀#F1 #F1Testing pic.twitter.com/YVqhnfDntb
— Formula 1 (@F1) March 13, 2021
A nap vége felé megint szerephez jutott a szélárnyék, pontosabban annak megszűnése: az áldozat a Red Bullnál első hivatalos tesztnapját teljesítő Sergio Perez volt, amikor a célegyenesben Latifi Williamse mögül kibújva a hirtelen felerősödő menetszél a minden bizonnyal nem 100 százalékosan rögzített motorborítás alá kapott, „lerobbantva” annak teljes bal oldalát. A törmelékek takarításának idejére elő is került a piros zászló.
Checo’s bodywork really said: Send it 🚀#F1 #F1Testing @redbullracing @SChecoPerez pic.twitter.com/suv2RymgYI
— Formula 1 (@F1) March 13, 2021
Csapatként a Haas tette meg a legnagyobb távot, igaz, úgy könnyebb is a dolguk, hogy az autót egyáltalán nem fejlesztették tavalyhoz képest, csak a két újonc, a már említett Mazepin és Mick Schumacher „szoktatására” kell koncentrálniuk.
A bahreini vasárnap folytatódik és egyben zárul is Bahreinben, két hét múlva már a szezonnyitó eseményei zajlanak majd a szahíri pályán.