A V6-os hibridéra tesztidőszakaiban a Mercedes és az altatás szinte egymás szinonimáivá váltak, ugyanakkor az idei adatok arra engednek következtetni, hogy valóban küzdelmes teszthét áll a bajnokcsapat mögött. A csapatok közül Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kettőse teljesítette a legkevesebb kört, emellett műszaki és vezethetőségből fakadó vezetői hibák is felütötték a fejüket.

A számok nyelvére fordítva: a három nap alatt mindössze 304 kört tettek meg a W12-essel, ami több mint két versenytávval kevesebb, mint a lista élén holtversenyben végző Alfa Romeóé és AlphaTaurié (422-422). Nem is elégedettek a számokkal az elmúlt hét évben az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet is rendre megszerző Mercedesnél.

„Sikerült javítanunk az autó egyensúlyán magasabb üzemanyagszint mellett, kiszámíthatóbbá vált. Az elmúlt néhány napban összegyűjtött adatok azonban azt mutatják, hogy versenytempó tekintetében a Red Bull gyorsabb” – összegezte az első tapasztalatokat Andrew Shovlin, a brackley-iek vezető mérnöke.

„Alacsonyabb üzemanyagszint esetében ennél is zavarosabb a kép, mert nem tudtunk elég adatot gyűjteni. Át kell gondolnunk a hozzáállásunkat is, de egyszerűen túl sok autó tűnt ma gyorsabbnak a miénknél.”

F1: Máris kongatják a vészharangot a Mercedesnél 2

Lewis Hamilton is többször hibázott, szombaton a sóderágyban is elásta a W12-t.

„Az előző évek téli tesztjein is voltak problémáink a tempóra, ezeket viszont még az első verseny előtt orvosolni tudtuk, ám ezúttal lehet, hogy másképp lesz. Már nincs sok időnk a versenyig, de megterveztük a programunkat. A következő tíz napban próbálunk megoldást találni a gondjainkra, és mindent meg fogunk mozgatni annak érdekében, hogy tempót is találjunk.”

Shovlinéval szinte megegyező állásponton vannak a csapat versenyzői is. „Sikerült némi javulásra szert tennünk, de még mindig nem ott vagyunk, ahol szeretnénk” – mondta Hamilton, aki korábban azt is kijelentette, szerinte teljesen más, agresszívabb arcát fogja mutatni a Red Bull idén. „Még csak nem is tudok meghatározni egy konkrét területet, a kör teljes egészén úgy éreztem, hogy általánosságban véve kell javulnunk” – tette hozzá.

A hétszeres világbajnok többször is hibázott az elmúlt három nap folyamán; szombaton a sóderágyba is kicsúszott a W12-vel, az utolsó tesztnapon pedig a célegyenes elején, kigyorsítás közben forgott meg.

„Továbbra sem érzem magamat komfortosan az autóban, de előreléptünk, jobb lett a helyzet” – emelte ki Bottas, aki váltóproblémák miatt az első napon veszített rengeteg időt. „A változások miatt még inkább be vagyunk határolva az idő tekintetében, de már az első naptól fogva javuló tendenciát mutattunk. A csomagunk még nem állt össze teljesítmény szempontjából, de nincs kétségem afelől, hogy össze fog állni.”