Jánvári Zsolt, a Forma-1-es Williams magyar szakemberének reményei szerint a csapatnak jó alapokat sikerült letennie ahhoz, hogy az idei évre tervezett fejlesztéseket végrehajtsák.

„A szezon előtti tesztelésen nekünk, mint az éjszakai műszak tagjainak, elsősorban az volt a feladatunk, hogy mindent előkészítsünk a nappal dolgozó csapattagok számára” – árulta el Jánvári, hozzátéve, hogy javarészt megbízhatósági teszteket végeztek el Bahreinben.

„Rengeteg hőmérsékletmérési feladatunk volt, a versenyautó különböző pontjaira összesen 164 szenzort szereltünk fel, aztán ezeket mindennap máshová kellett áthelyeznünk” – mondta a rendszertechnikus, hozzátéve, hogy számos más mérést is végeztek, így többek között a fékek kopását vagy a féknyomást is folyamatosan mérniük kellett.

„A mi feladatunk az is, hogy előzetesen mindent leteszteljünk az autón, amelyet állványra állítunk a garázsban, aztán beindítjuk, és a DRS-től a sebességváltón vagy az üzemanyagpumpán át a hidraulikáig mindent egyesével leellenőrzünk” – tette hozzá a magyar szakember.

Jánvári kiemelte, a teszteken elért időeredmények egyik csapat esetében sem relevánsak, mert a körülmények teljesen mások, mint a versenyhétvégéken, valamint – ahogy fogalmazott – ott soha nem azt nézik, hogy mennyire gyors az autó.

Jánvárinak a Magyarországon nevelkedett tesztversenyzővel, az izraeli Roy Nissanyval már volt alkalma néhány szót váltani, és reményét fejezte ki, hogy a 26 éves pilóta a jövőben nagyobb szerepet kap majd a Williamsnél. „Roy tehetséges, és a feladatát maximálisan ellátja, a csapatnál mindenki nagyon elégedett vele, ugyanakkor az ő munkája nagyon nehéz.”

A magyar szakember elárulta, Bahreinben is nagyon komolyan veszik a járványügyi előírásokat, a Forma-1-ben dolgozók mozgását mobiltelefonos applikációval követik, miközben mindenkit két-háromnaponta tesztelnek. Az idény március 28-án rajtol Bahreinben.