2020-ban számos bírálatot kaptak a Forma-1-es versenybírák, ugyanis sokak szerint túlságosan is szigorúan nézik a pályahatárokat, és hagyniuk kellene, hogy a pilóták szabadon körözzenek anélkül, hogy a köridő elvételétől kellene tartaniuk. A bahreini előszezoni tesztek során ez a probléma nem merült fel, ott szabadon lehetett körözni. Igaz, az ottani autózásnak nem volt konkrét tétje.
A szezonnyitó előtt Michael Masi úgy döntött, hogy változtat az általános hozzáálláson, és kevésbé szigorúan nézi a pályahatárokat. A szahíri pályán leginkább a 4-es kanyar az a pont, melyet a versenyzők szeretnek szélesebben venni, így nyerve század-, esetleg tizedmásodperceket.
Az engedékenység azonban már az első szabadedzés során visszaütött, ugyanis szankciók hiányában egyes pilóták túlságosan mélyen a bukótérben autóztak. A második gyakorlásra éppen ezért visszaállt a régi rend, a két Mercedes-pilótától pedig el is vették a kanyar kiszélesítésével futott mért idejüket.
A körök elvétele csak a három szabadedzésen, valamint az időmérőn történik. A futamon is nézik, hogy lehajtanak-e a pályáról a versenyzők, ám ott csak akkor számíthatnak büntetésre, ha többször is elkövetik a szabálytalanságot.