Szemmel láthatóan visszaesett a Mercedes 2021-re: a bajnokcsapat ugyan még mindig a Forma-1 mezőnyének egyik legjobbja, de úgy tűnik, Max Verstappen és a Red Bull képében idén komoly kihívással kell szembenézniük, ha újra bajnokok szeretnének lenni.

Az egyik legkomolyabb változtatás a padlólemezt érinti, vélhetően emiatt szenvednek jobban az olyan csapatok, melyek autói kisebb rake-et, azaz padlólemez-dőlésszöget használnak. Az alábbi képen jól látszik, hogy az AlphaTauri rake-je nagyobb, mint a Mercedesé.

Lewis Hamilton szerint a szabályalkotók célja nem volt más ennek bevezetésével, mint hogy őket lelassítsák. „Nem titok, hogy a változtatásokkal minket akarnak visszatartani” – mondta kissé frusztráltan, majd a tavalyi időmérős motorüzemmódok betiltásához hasonlította a jelenlegi helyzetet.

„Tavaly a motorunkkal akarták ezt megcsinálni, hogy ugyanezt érjék el. Jól van, szeretjük a kihívást, és nem foglalkozunk az ilyen dolgokkal. Keményen dolgozunk, hogy a legjobbunkat nyújtsuk, és ezt fogjuk tenni a jövőben is” – mondta a hétszeres világbajnok.

Hamiltontól egyébként nem idegenek az olyan megszólalások, melyekben összeesküvést sejt. Tavaly úgy gondolta, hogy személyesen őt próbálják hátráltatni túlságosan súlyos büntetésekkel.

A brit azt pontosan nem árulta el, mi a probléma az idei Mercedesszel, hiába kérdezték. „Nem mondhatom el, mi miatt küszködünk, nem akarom elmondani.”