Max Verstappen könnyedén nyerte a Forma-1-es Emilia-romagnai Nagydíjat, mögötte azonban nem volt hiány történésekből. A legnagyobb esemény természetesen Valtteri Bottas és George Russell ütközése volt – a felek utólag egymást hibáztatják a baleset miatt.
A stewardok megvizsgálták az esetet, de versenybalesetnek minősítették azt. Elmarasztalták azonban Lance Strollt: az Aston Martin pilótája öt másodperces büntetést kapott, mivel a pályán kívül előzte meg Pierre Gasly AlphaTauriját. A két pilóta a büntetés miatt éppen helyet cserél, a kanadait így nyolcadikként, a franciát hetedikként értékelik.
Stroll a Tamburello-sikánt a kavicságyon keresztülvágva előzte meg Gasly-t, a pozíciót azonban nem adta neki vissza, holott a pályán kívül jutott előnyhöz. A kanadai ugyan hivatkozott arra, hogy a kicsúzás pillanatában már versenytársa előtt volt, de ezt a magyarázatot nem fogadták el a bírák, mivel csak úgy kerülhetett elé, hogy utána képtelen volt szabályosan teljesíteni a sikánt.
Az Aston Martin versenyzője az öt másodperce mellé egy büntetőpontot is kapott, így az elmúlt 12 hónapban összesen négyet gyűjtött össze.
Rajta kívül Kimi Räikkönent is megbüntették: az Alfa Romeo finnje tetemes, 30 másodperces büntetést kapott csapatának tájékoztatása szerint. 2007 világbajnoka így elbukta a kilencedik helyét, amit Esteban Ocon örököl meg. Fernando Alonso is fellép ezzel egy pozíciót, így az Alpine kettős pontszerzésnek örvendhet.
A finn eredetileg egy 10 másodperces stop-go büntetést kapott azért, mert megforgott az újraindítás utáni kivezető körén és nem a szabályok szerint járt el. Az előírások szerint mivel pozíciókat bukott és nem vette vissza a helyét (csapata ugyanis erre utasította), a bokszból kellett volna rajtolnia, de ő a pályán maradt, ám nem a saját pozíciójában. Az ilyen jellegű szabálysértésért ez az alapértelmezett büntetés, de mivel már nem tölthette le a verseny után kiszabott szankciót, a stop-go-t 30 másodpercre váltották.
Sergio Perezt is hasonló miatt büntették még a futamon. A Red Bull mexikóija a biztonsági autó mögött visszavette a pozícióját, ám neki nem lett volna szabad. A két eset között az a különbség, hogy amíg Räikkönen hibája az újraindítás előtti felvezető körön történt, ahol vissza lehet térni az eredeti pozícióba, Perezé már verseny közben. 2007 világbajnokának ugyanaz lett volna a kötelessége, mint az első rajt előtt Charles Leclerc-nek, aki megforgott a Ferrarival, de visszaállt negyedik rajthelyére. A finn versenyzőt azonban ennek ellenkezőjére utasította az Alfa Romeo.