Max Verstappen hibázott, így a Mercedes elcsaklizta a Red Bull versenyzője elől az első két rajthelyet a Forma-1-es Portugál Nagydíj időmérőjén. A holland első körén ugyan mindenkinél gyorsabb volt, de érvénytelenítették azt, mivel a pálya kiszélesítésével előnyhöz jutott.
Verstappen második próbálkozása már nem volt elég gyors, ideje csak a harmadik rajtpozícióhoz volt elég. Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke azonban úgy gondolja, a hollandot szándékosan akadályozták. Az osztrák szakember szerint a Mercedes-motorokat használó McLaren versenyzője, Lando Norris szándékosan gurult lassan a holland előtt, mindezt pedig egy rádióbeszélgetésből szűrte le.
Marko számára egyértelmű, hogy a Mercedes már így próbál akadályokat gördíteni Lewis Hamilton bajnoki ellenfele elé. „A második nekifutás alkalmával Lando Norrisnak azt mondták, hogy ne tegyen szívességet Maxnak. Nagyon sportszerű ez a Mercedestől. Majd Vettelnél is ezt láttuk” – utalt az Aston Martin németjére, akinek autójában szintén Mercedes-erőforrás dolgozik. A négyszeres világbajnok éppen akkor kezdte mért körét, amikor Verstappen megelőzte őt körének végén.
Ecco Max lanciarsi per il suo tentativo in Q3. Trova il traffico di Seb che a sua volta si stava lanciando. Non credo che il tedesco potesse fare altro. Doveva ritirarsi dalla Q3 senza nemmeno fare un giro tornando ai box?😂#Vettel #Verstappen pic.twitter.com/SrYnrLYoD9
— Alessandro Arcari (@berrageiz) May 1, 2021
A McLaren cáfolja a felvetést. Szerintük az ominózus üzenet csupán arról szólt, hogy ne húzzon szélárnyékot Norris Verstappennek. „Először is tisztázzuk: magunkért vezetünk, nem másokért. Célunk az, hogy a lehető legjobb helyen végezzünk az autóinkkal” – magyarázta Andreas Seidl.
„Szerintem ez normális, mindenki ezt csinálja, Max sem tett másként: nem akarunk másoknak szélárnyékot húzni, mert ez a másik autónak előnyt jelent. A kvalifikáció arról szól, hogy mások segítsége nélkül fussa meg az ember a legjobb időt. Ez a rádiózás is erre utal: ha megnézzük, mindenki ezt tette a célegyenesben, miután befejezte a körét.”
Az ügyben Norris is megszólalt, ő is a logikus magyarázatot erősítve meg. „Fogalmam sincs, mit csináltam rosszul. Biztos voltam benne, hogy bőven előtte voltam, és amikor elengedtem, teljesen a jobb oldalon voltam a pálya ellentétes oldalán, második fokozatban. Olyan lassan mentem, amennyire csak lehetett.”
„Nem akartam senkit sem feltartani” – fűzte hozzá a McLaren britje.