Az idei Forma-1-es szezonra változtak a szabályok, a cél az volt, hogy lelassítsák az autókat. A padlólemezek átalakítása az alacsony dőlésszögű autókoncepciót használó csapatokat, a Mercedest és az Aston Martint érintette legérzékenyebben.
Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke korábban jogi lépésekkel is fenyegetett a változtatás miatt, nem sokkal később viszont békülékenyebb hangnemben nyilatkozott.
Barcelonában, a csapatfőnökök pénteki sajtótájékoztatóján azonban Szafnauer ismét bekeményített. „Ahogy korábban is mondtam, soha nem volt egyetértés erről a szabályváltoztatásról” – jelentette ki Szafnauer.
„A módosítást a biztonságra való hivatkozással verték át, az Aston Martin mindig is ellenezte. Az előző versenyt a Mercedes megnyerte ugyan, de tavalyhoz képest 30 másodpercet veszített a teljes versenytávon a Red Bull-lal szemben, a teljesítményvesztés nyilvánvaló.”
„Az Aston Martin javaslata az volt, hogy 2021-re a hátsó szárnyak méretét csökkentsék.”