A címvédő Lewis Hamilton nyerte a 2021-as Forma-1-es Spanyol Nagydíjat Max Verstappen Red Bullja és mercedeses csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A 66 körös futamon egy okos taktikai húzás döntötte el a legjobbak sorrendjét.
A rajtot Verstappen kapta el jobban, a holland elsőként fordult az első kanyarban, Hamiltonnak be kellett sorolnia mögé. Bottas is veszített egy pozíciót Charles Leclerc-rel szemben, de a Ferrari monacóija hosszú távon nem vette fel a verseny a Mercedes finnjével, hiába tartotta fel őt hosszú körökön keresztül. Leclerc végül a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót.
Az első kerékcserék előtt egy biztonsági autós szakasz is megszakította a száguldást: a futam egyetlen kiesője, a japán Cunoda Juki alatt megállt a pályán az AlphaTauri, de az elszállítás után zavartalanul folytatódott a futam a leintésig.
LAP 9/66
⚠️ SAFETY CAR ⚠️
Tsunoda has ground to a halt at Turn 10#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/TOP5mq40WE
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
A bokszkiállások első körénél nem változott az éllovasok között a helyzet, noha Hamilton néhány körrel később váltott lágy gumikról közepesekre. Hat másodperces hátrányát hamar ledolgozta, de ahelyett, hogy előzéssel próbálkozott volna, inkább még egyszer kereket cseréltek neki a 42. körben. Így a jóval frissebb gumikon vehette üldözőbe Verstappent, aki a pályán maradt.
LAP 42/66
Hamilton comes into the pits! 😮
He returns the the track 23 seconds behind Verstappen with 23 laps to go!#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/McNwWIYCdf
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
A 2019-es Magyar Nagydíjon győztes stratégia ezúttal is bejött a Mercedesnek, Hamilton a 60. körben elhúzott a Red Bull-pilóta mellett a célegyenesben, majd 98. futamgyőzelmének örülhetett a leintést követően. Verstappen az előzés után friss gumikat kapott, így azokon megfutva a leggyorsabb kört, egy pontot megmentett még.
LAP 61/66
Max pits, comes back out in P2 and starts his quest for an extra point for setting the fastest lap#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/EgU6JUack0
— Formula 1 (@F1) May 9, 2021
Bottas és Leclerc mögött Sergio Perez lett az ötödik a Red Bull-lal, Daniel Ricciardo pedig egy hatodik helyet szállított a McLarennek. Carlos Sainz hazai versenyén hetedik lett a Ferrarival, rajtuk kívül pontot szerzett még Lando Norris (McLaren), Esteban Ocon (Alpine) és Pierre Gasly (AlphaTauri).
#Carlos55 passing also OCO, he is P7. #SpanishGP pic.twitter.com/WpqSIZcRfU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2021
That’s the chequered flag on the #SpanishGP. 🇪🇸🏁
Daniel finishes in P6 and Lando in P8.
Double points again. Nice work, team! 👏 pic.twitter.com/34S1al671z
— McLaren (@McLarenF1) May 9, 2021
Az egyéni bajnokság élén Hamilton tovább növelte előnyét: a brit 94 ponttal áll, Verstappen hátránya 14 egység a címvédő mögött. Bottas a harmadik helyével feljött a bajnokság harmadik helyére, de a finn versenyzőnek csak 47 pontja van. Norris 41 egységével a negyedik, nyomában a 40 pontos Leclerc-rel. A konstruktőrök között a Mercedes 141 ponttal vezet a 112 pontos Red Bull, a 65 pontos McLaren és a 60 egységgel rendelkező Ferrari előtt.
A világbajnokság két hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Felhős, borús időben, 22 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon negyedik Forma-1-es futamára, a Spanyol Nagydíjra.
Az év 4. pole-pozícióját a mercedeses Lewis Hamilton szerezte meg a Red Bull hollandja, Max Verstappen és a másik Mercedesben ülő Valtteri Bottas előtt. A negyedik helyet Charles Leclerc csípte el a Ferrarival bérelte ki, csapattársa, Carlos Sainz a hatodik helyről várhatta a rajtot hazai versenyén. Közéjük Esteban Ocon fért be az Alpine-nal. Daniel Ricciardo legyőzte az időmérőn csapattársát, Lando Norrist, a két McLaren-pilóta a 7. és a 9. rajtkockát foglalhatták el, közrefogva Sergio Perez Red Bullját. A legjobb tízbe még Fernando Alonso fért be a másik Alpine-nal.
Sebastian Vettel az Aston Martinnal csak a 13. helyről kezdhette a 66 körös száguldást, honfitársa, Mick Schumacher 18. lett a kvalifikáción a Haas-szal. Csapattársa, Nyikita Mazepin három helyes rajtbüntetést kapott egy időmérős feltartásért, de anélkül is az utolsó helyről indulhatott volna.
A mezőny többsége a lágy gumikon kezdte a futamot, csak Kimi Räikkönen Alfa Romeójára kerültek sárga oldalfalú, közepes keverékű abroncsok.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, lágy-közepes-lágy elosztásban, 19 körös lágy gumis etapokkal. Valamivel lassabbnak gondolták a lágy-közepes-közepes változatot, melyben a közepes gumis etapok 25 körösek lehetett volna a 66 körös nagydíjon. A gumibeszállító szerint az egy kiállásos stratégia egyértelműen lassabb választás volt.
Saturday: 100th pole for Lewis 💪
Sunday: 100th Red Bull race start for Max 👏#SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/btACteOKZ0— Formula 1 (@F1) May 9, 2021