Ahogy azt korábban megírtuk, a Nemzetközi Automobil Szövetség változtat a Forma-1-es autók hátsó szárnyait érintő szabályokon, miután felmerült a gyanú, hogy egyes csapatok trükközhetnek a területen. Elsősorban a Red Bull került gyanúba, miután a mercedeses Lewis Hamilton megemlítette ezt egy sajtótájékoztatón.
Az energiaitalos istálló azonban nem aggódik, állítja Helmut Marko motorsportfőnök. „Toto Wolff mondta Lewisnak, hogy mondja ezt. Nyugodtak vagyunk. Minden korábbi teszten átmentünk és a jövőbelieken is át fogunk menni. Ez csak azt mutatja, mennyire komolyan vesznek minket a Mercedesnél” – mondta az osztrák.
Az új tesztekkel azonban meglehet, hogy mégis át kell építenie autójának hátsó részét a Red Bullnak. Az alábbi felvételek a Spanyol Nagydíjon készültek: látszik, hogy amíg a célegyenesben nagy sebességnél szinte mozdulatlan marad a Mercedes hátsó szárnya, addig a Red Bullnál komoly elmozdulás tapasztalható. Jó referenciapont lehet a mozgás megfigyelésére a cápauszony, mely a sikánban még kevesebb részt takar ki a Honda D betűjéből, mint az egyenesben.
Könnyen lehet azonban, hogy más csapatok is hasonló trükkökkel élnek. A német Sport1 szakértője, Ralf Bach szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség nem feltétlenül a Red Bull miatt szigorít. „Nem Verstappen csapatát célozzák ezzel, hanem sokkal inkább az Alpine-t. A Renault egykori gyári csapatáról azt mondják, hogy nagymesterei a flexibilis szárnyaknak” – mondta.
Állítását ellenőriztük: az F1TV-n Fernando Alonso fedélzeti kameráján hasonló jelenség látszik, mint a Red Bullnál. A képek az utolsó sikánban, illetve a célegyenes végén készültek, elhúzva őket jól látszik az Alpine n betűjénél a különbség.