Max Mosley 1993 és 2009 között volt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke. Mielőtt a Forma-1-es szabályokat is meghatározó testület első embere lett volna, a brit szakember előbb amatőr versenyzőként, majd a March-csapat alapítójaként gyűjtött autósportos tapasztalatokat.
A csapatnál töltött ideje alatt ő is azok között volt, akik segítettek tető alá hozni az első Concorde-szerződést a Forma-1-ben, mely a sportág pénzügyi viszonyait rendezte el a csapatok között. Nevéhez köthető még rengeteg biztonsági óvintézkedés és előírás, melyek a pilóták, a pályamunkások és a nézők testi épségének megőrzését egyaránt szolgálták. Ezek közül talán a leghíresebb a HANS, az az eszköz, melyet a pilóták a sisakjukhoz csatolnak és a nyakukra tesznek. Ez csökkenti a nyakra ható erőket egy esetleges ütközés során.
A Forma-1-en kívül is aktív szerepet vállalt a biztonság növelésében: az Euro NCAP töréstesztek aktív támogatója volt.
A halálhírét bejelentő Bernie Ecclestone-nal ketten együtt sokáig letaszíthatatlannak tűntek a sportág trónjáról, de a 2005-ös Amerikai Nagydíj Michelin-botránya és a 2007-es McLaren-kémbotrány meggyengítette Mosley pozícióját az FIA élén. 1997, 2001 és 2005 után 2009-ben végül nem választották már újra, miután előző évben egy brit bulvárlap kiteregette szexuális életét a nyilvánosságnak. Utódja a ma is regnáló Jean Todt lett.
Életéről nyáron jelent volna meg egy dokumentumfilm, mely bemutatta volna, hogyan lépett ki az 1940-ben született Max apja, Sir Oswald Mosley, a Brit Fasiszta Párt egyik vezetőjének árnyékából és lett az F1 egyik legemblematikusabb alakja.