Szinte minden csapat belekeveredett már a Forma-1 legújabb botrányába, mely a túlságosan hajlékony szárnyakról szól. A bombát a Spanyol Nagydíjon még Lewis Hamilton és a Mercedes robbantotta a Red Bull-lal kapcsolatban tett megjegyzéseikkel, azóta pedig istállók vezetői akadtak ki és szabályok változtak emiatt.

A tervek szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség újfajta mérésekkel ellenőrzi a hátsó légterelők merevségét. A Mercedes azonban ezt nehezményezi, mondván, hogy a bakui pálya harmadik szektorában, mely szinte egyetlen 1,5 kilométeres egyenesből áll, hatalmas előnyt jelent a flexibilis szárny. Emiatt még az is felmerült Toto Wolff részéről, hogy óvni fognak.

A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn azonban nem gondolja, hogy egy esetleges óvás miatt aggódnia kellene Azerbajdzsánban a Red Bullnak. „Meg lennék lepve, ha a stewardok az FIA döntése ellen lennének” – jelentette ki.

Brawn elmondta, a téma egyáltalán nem újdonság a Forma-1-ben. „Ez valószínűleg a flexibilis szárnyak 27. verziója. Karrierem 40 évében számtalanszor átmentem ezen. Emlékszem, hogy a Williamstől Patrick Head a parc fermében az első szárnyunkon ugrált, mert szerinte az nem volt elég merev. Szerette volna demonstrálni Charlie Whitingnak, hogy nem elég merev, szóval ráállt és fel-le ugrált rajta” – emlékezett vissza.

„Egy személy túl rugalmasnak látja, míg a másik szerint rendben van. Ezért vannak a tesztek” – mondta.

Előfordulhat, hogy a Mercedesnek viszont az első szárnyak miatt kell védekezniük: az alábbi felvételek a Portugál Nagydíjon készültek a Red Bull és a bajnokcsapat autóiról. A beosztásnak köszönhetően látszik, hogy nagy sebességnél, egyenesben a Mercedes szárnya jóval laposabb lesz, mint lassabb tempónál. A Red Bull szárnyállása is változik, ez szintén látható, de fontos kijelenteni, hogy a szabályok bizonyos mértékű változást engedélyeznek.