A koronavírus-járvány idén sem hagyta érintetlenül a Forma-1-es versenynaptárat. Az már biztosnak tűnik, hogy – a tavalyi szezonhoz hasonlóan – Ausztriában két futamot is rendeznek. Hogy egy kis izgalmat csempésszenek a dupla hétvégébe, és a két nagydíj ne fulladjon unalomba az azonos körülmények miatt, felmerült, hogy az egyik versenyhétvége szombati napján sprintkvalifikációval dőljön el a vasárnapi futam rajtsorrendje.
Erről a tervről azonban hamar le kellett tenni, mivel Silverstone sok pénzt fizetett azért, hogy a Brit Nagydíjon legyen az első ilyen helyosztó. A következő gondolat azonban még ennél is radikálisabb volt: az AMuS információi szerint a Forma-1 és a Red Bull Ring vezetése komolyan mérlegelte, hogy az egyik futamot az eredeti menetiránnyal szemben fussák.
Végül azonban nem jött össze a sportág történetének első ilyen projektje, azaz egyazon pályát mindkét irányból teljesítsenek egy futamon. A tervnek az első és a harmadik kanyar tettek keresztbe nem megfelelő bukóterük miatt: ezek kialakítása 5-8 millió euróba került volna a becslések szerint, és elegendő idő sem lett volna az átalakításra.
„Az FIA-val együtt készítettünk egy tervet, hogyan mehetnénk menetiránnyal szemben a pályán. Két trükkös pont volt” – magyarázta Helmut Marko, a Red Bull motorsportfőnöke.