Bombaként robbant tavaly a hír, hogy a távozik a Forma-1-ből az év végén a Honda, így a Red Bull és az AlphaTauri beszállító nélkül marad. Azóta rendeződött a helyzetük, az energiaitalosok házon belüli fejlesztésekkel oldják meg az erőforráshiányt a frissen létrehozott Red Bull Powertrains részleggel. Elsődleges feladatuk a megörökölt/megvásárolt Honda-erőforrások és tudás gondozása, fenntartása lesz, azaz a jövőbeli erőforrások mind a japánok eddigi fejlesztéseire épülnek majd.
Kiderült azonban, hogy nem a jelenlegi szintről kell majd építkezniük. A Honda ugyanis elárulta, hogy 2022-re is fejlesztenek egy új erőforrást, alkalmazkodva az olyan változásokhoz, mint a jövő évtől kötelezően használandó, a több bioetanolt tartalmazó E10-es versenyüzemanyag.
„Személy szerint szomorúnak találom, hogy elhagyjuk a sportot. Szeretném, ha a Honda maradna, de tisztelem és megértem a meghozott döntést” – mondta Jamamoto Maszasi, a Honda F1-es főnöke. „Meggyőződésem, hogy mindent megtettünk, hogy felvegyük a versenyt a Mercedesszel. A Red Bull is megadta nekünk a lehetőséget, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki az utolsó szezonunkból ezzel az új motorral.”
„A motorok már nagyon közel vannak egymáshoz az erejüket tekintve. A különbségeket főként a pályák és a körülmények jelentik. Folytatnunk kell a motorok fejlesztését” – tette hozzá.