Nem várt problémába lavírozta magát a Forma-1 azzal, hogy úgy döntött, idén három helyszínen is kipróbálja a sprintfutamos kvalifikációt. Elsőként Silverstone-ban rendeznek majd pénteki időmérőt, amely a szombati sprintfutam rajtsorrendjét határozza meg, míg ennek végeredménye adja majd a vasárnapi futam rajtsorrendjét.
Igen ám, csakhogy a sprintfutamok miatt a csapatok több kilométert lesznek kénytelenek megtenni, mint amennyit egy átlagos hétvégén szoktak, ez pedig az egy nappal hamarabb, már a pénteki időmérő után életbe lépő parc fermé-szabály az Alpine-nál, az Aston Martinnál és a McLarennél is gondokat okozhat.
Ez a három csapat olyan kuplungokat használ, amelyeket fix időszakonként szervizelni kell, minden pénteken, a szabadedzések után szoktak sort keríteni erre. Csakhogy a parc fermé-szabályok értelmében a kuplunghoz már nem lehet nyúlni, ami műszaki hibákat okozhat.
„Ezeket a kuplungokat nem erre építettük, 300 kilométerenként szervizelnünk kell őket. Ha tudtuk volna előre, hogy mit várnak tőlünk a szezon során, másmilyen kuplungot terveztünk volna. Így nem garantálható, hogy kibírják a teljes hétvégét” – mérgelődött Andy Stevenson, az Aston Martin csapatmenedzsere.
A kuplungon a homologizációs szabályok miatt már nem lehet módosítani, az FIA pedig csak annyit reagált a csapatok felvetéseire, hogy „majd kevesebb rajtgyakorlatot végeznek pénteken”. Az Alpine részéről közölték, hogy ennyivel nem lehet elintézni dolgot. „Ennek semmi köze a rajtok számához, szimpla kopásról van szó. A váltások, és nem a rajtok száma jelent problémát” – jelentette ki Alan Permane sportigazgató.
Más csapatoknál, például a Mercedesnél nem jelent gondot az új szabály, mert a kuplungok szervizperiódusa 700 kilométer. A második spielbergi hétvége után az érintett csapatok szeretnének leülni az FIA képviselőivel, ha nem jutnak dűlőre, bojkott is jöhet.
„Ha az FIA nem enged, talán ki kell hagynunk egy edzést. Ez semmiképp sem lehetett az újítás célja” – fogalmazott Stevenson.