A Forma-1-es Brit Nagydíjon debütál a sprintkvalifikáció, ám az újfajta helyosztóval új parc fermé szabályok is járnak. Az autókhoz emiatt jóval kevesebb ideig lehet hozzányúlni szabályosan majd, de emiatt az Aston Martin, az Alpine és a McLaren hatalmas hátrányba került volna. Az ügy részleteiről korábban itt írtunk:

Azóta a Nemzetközi Automobil Szövetség és a három érintett alakulat egyezségre jutott. A sérült alkatrészek, a gyújtógyertyák, a fékek és a szűrők mellett az általuk kifogásolt kuplungok is felkerültek erre a listára, szigorú feltételek mellett. „Be kell mutatnunk a cserekuplungot a megmunkált karbonlemezekkel együtt az FIA-nak a hétvége elején” – mesélte Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke.

„Amikor kivesszük az elsőként használt kuplungot a kocsiból, ellenőrzik, hogy megegyezik-e szerkezetileg az előkészített tartalékdarabbal” – tette hozzá a szakember. A megoldás egyelőre csak az idei évben lesz érvényes, ha 2022-ben is lesznek sprintkvalifikációk, a kuplungoknak a teljes hétvégét túl kell élniük.