Egy héttel az ugyanezen a pályán tartott Stájer Nagydíj után a Red Bull-os Max Verstappen lehengerlő formában nyerte a 2021-as Forma-1-es Osztrák Nagydíjat a mercedeses Valtteri Bottas és Lando Norris McLarenje előtt. A 71 körös futamot Verstappen végig az első helyen töltötte, érdemi kihívója nem akadt.
SAFETY CAR (LAP 2/71)
Esteban Ocon is out after being sandwiched at Turn 3 😫#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/1zK5LnNHiu
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
A rajttól a mezőny tisztán jött el, csak Esteban Ocon járt pórul az Alpine-nal, akinek kitölt a jobb első kereke. A francia félreálló autója miatt a pályára küldték a biztonsági autót, de hamar folytatódott a száguldás.
LAP 4/71
We’re back to racing! Verstappen leads the way
Norris and Perez fight for P2, but the Red Bull goes wide and drops to P10 through the gravel!#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/pN65OtXsLw
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
Az újraindítás után Sergio Perez futama ment a levesbe, amikor Norris kiszorította a 4-es kanyarban a Red Bullt. A dobogós öt másodperces büntetést kapott, emiatt is került elé a bokszkiállások során Bottas. Ezt leszámítva végig jól tartotta magát a brit, Lewis Hamilton a Mercedesszel csak nehezen talált utat mellette.
LAP 20/71
A nightmare lap for Norris 😫
He’s hit with a five-second penalty for his incident with Perez, and then loses second to Hamilton#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/IeglPyksR3
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
Az első bokszkiállásokat követően Hamilton lassabb volt a többieknél: mint kiderült, autója megsérült, így Bottas és Norris is elment mellette, a hétszeres világbajnok csak negyedik lett.
Büntetésekből nem volt hiány: Norrison kívül még többen is kaptak ilyen-olyan okokból 5 másodperceket. Közülük Perez járt a legrosszabbul, ugyanis ő kétszer is kiterelte a pályáról Charles Leclerc Ferrariját, amikor a monacói meg akarta előzni. Így az ötödikként leintett mexikói csak hatodik lett, a helyet a ferraris Carlos Sainz örökölte meg.
LAP 41/71
Lightning strikes twice! Leclerc goes through the gravel after he runs out of road fighting with Perez #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/QchnibRh2i
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
LAP 47/71
Perez races Leclerc hard again, and the Ferrari once again takes a trip through the gravel#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/aH2GDe1obl
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
Daniel Ricciardo valamelyest magára talált a McLarennél, hetedik lett az ausztrál Leclerc, Pierre Gasly AlphaTaurija és az Alpine-os Fernando Alonso előtt, aki az utolsó körökben vette el George Russelltől az utolsó pontszerző helyet.
LAP 68/71
Alonso grabs the final points-paying position in tenth#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/M3L2HUv6LS
— Formula 1 (@F1) July 4, 2021
A futam egy nagy balesettel zárult: Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel ütköztek eddig tisztázatlan okokból, de a felvételek alapján az Alfa Romeo finnje nézett be nagyon valamit.
Incidente al final de la carrera en Raikkonen y Vettel.#F1 #AustriaGP pic.twitter.com/VTigUHHIhy
— Carolina Tejada (@adatejada1296) July 4, 2021
Az egyéni bajnokság élén Verstappen növelte előnyét: 182 ponttal vezet a 150 egységgel rendelkező Hamilton előtt, azaz előnye nagyobb, mint egy futamgyőzelemért járó pontmennyiség. Perez tartja a harmadik helyét, a mexikói 104 ponttal rendelkezik. Norris a negyedik 101 ponttal, őt Bottas követi 92 egységgel. A konstruktőrök között a Red Bull ismét növelte előnyét, 286-242 az állás a Mercedesszel szemben. A McLaren-Ferrari között is nyílt az olló a 3-4. helyen, 141-122 az arány ott a wokingi gárda javára.
A világbajnokság két hét múlva a Brit Nagydíjjal folytatódik Silverstone-ban.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Kissé felhős, a hétvége korábbi részeihez képest hűvösebb időben, 20 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon kilencedik Forma-1-es futamára, az Osztrák Nagydíjra.
Az év 9. pole-pozícióját Max Verstappen szerezte meg a Red Bull-lal a McLarenben ülő Lando Norris és a Red Bull-os csapattárs, Sergio Perez előtt. Őket a két mercedeses versenyző követte Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben. Pierre Gasly ismét a hatodik helyről várhatta a piros lámpák kialvását az AlphaTaurival, mögötte csapattársával, Cunoda Jukival. Eredetileg Sebastian Vettel szerezte meg a nyolcadik rajthelyet, de az Aston Martin németjét megbüntették és 3 hellyel hátrasorolták feltartás miatt, így a helyet George Russell örökölte meg a Williamsszel sikeres kvalifikációja után. A legjobb tízbe befért még Lance Stroll a másik Aston Martinnal, valamint Vettel büntetése után Carlos Sainz is a Ferrarival. A másik vörös autóban Charles Leclerc a 12. helyről indulhatott.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot. Négyen – a két AlphaTauri és a két Aston Martin – a piros oldalfalú, lágy keverékű abroncsokat használva rajtoltak, Sainz és Kimi Räikkönen az Alfa Romeóval a keményeket használva indultak.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény-kemény elosztásban, 20-25 körös első két etappal, míg a harmadik 21-31 körig tarthatott volna. Hasonlóan gyorsnak gondolták az egy kiállásos közepes-kemény változatot, melyben a közepes gumis etap 25-30 körös lehetett volna a 71 körös nagydíjon. Mivel a legjobb tízből többen is lágy gumin indultak, nekik a lágy-kemény-kemény összeállítást javasolta a gumiszállító, 10-15 körös lágy gumis etappal.
last stop of the first triple header of the year 🇦🇹 🔜#AustrianGP pic.twitter.com/WMPQa4uqXj
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) July 4, 2021