2025-től (de lehet, hogy csak 2026-tól) a tervek szerint érkeznek az új Forma-1-es motorok: a cél az olcsóbb erőforrások előállítása, melyek nem lesznek teljesen elektromosak, de nagyobb szerepet kapna a hajtásban az áram, mint korábban.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban szeretné inkább visszahozni a régebbi, klasszikus vonalat. „A Forma-1 számomra a zajról szól, a szórakozásról. A világ leggyorsabb autói ezek” – mondta. „Szerintem van jövője a belső égésű motoroknak. Miért ne használhatnánk magas fordulatszámon működő motorokat, melyek fantasztikusan szólnak környezetbarát módon? A bioüzemanyagok és a fenntartható üzemanyagok mindezt lehetővé tennék.”
Horner rámutatott a tavalyi szezonzáró helyszínén zajló különleges eseményre is, melyet imádtak a rajongók: Fernando Alonso visszaült 2005-ös világbajnok Renault-jába, melyben még V10-es motor dübörgött.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff kissé másképp látja a helyzetet. Szerinte a fiatal generációnak már egyáltalán nem releváns a hang kérdése. „Ha megkérdezel egy 18 vagy egy 22 évest, hogy számít-e a hang, a legtöbben különböző képernyőkön nézik mindezt, ahol a hang csak kicsit vagy alig számít.”
„Személy szerint én is kedvelem” – utalt a hangerőre az osztrák. „Szeretném, ha egy 12 hengeres sikítana az úton, de sport- és üzleti szempontból teljesen elvesztenénk a jelentőségünket a partnereink, a szponzoraink és a fő részvényeseink körében, ha nem figyelnénk a környezetre és az általunk okozott hatásokra. Valószínűleg minden üzleti partner elfordulna a Forma-1-től, ha a belső égésű motorokhoz ragaszkodnánk – még akkor is, ha kedveljük őket.”