Nem sok Forma-1-es autó készült a történelem során, így legyen szó akár egy sereghajtó csapat egyik modelljéről, akár világbajnok alkotásról, mindig jelentős összegek mozdulnak meg, amikor új tulajdonosa lesz egy-egy ilyen négykerekűnek. A Forma-1-es Brit Nagydíj hétvégéjén először került kalapács alá olyan autó, mellyel Lewis Hamilton futamot nyert.

Az autóért annyit fizettek, hogy bekerült az öt legdrágábban elkelt F1-es versenygép közé. Most bemutatjuk a top5-ös listát.

5. McLaren MP4/8A

Ezek a történelem legdrágább Forma-1-es autói 1

2018-ban 3,6 millió fontot (1,5 Mrd Ft-ot) fizettek Ayrton Senna 6-os számú kasztnijával szerelt McLarenjéért, mellyel utolsó, hatodik monacói győzelmét aratta 1993-ban. A háromszoros brazil világbajnok az autót összetörte a csütörtöki gyakorláson, majd miután újjáépítették, 52 másodperces előnnyel nyert Damon Hill előtt, a negyedik helytől lefelé pedig mindenkit lekörözött.

4. McLaren MP4-25A

Ez az az autó, ami írásunk apropójául szolgált, minden részletről az alábbi cikkben olvashattok:

3. Ferrari F2002

2019-ben az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén több mint 5 millió fontot (2,1 milliárd forintot) fizettek Michael Schumacher 2002-es Ferrarijáért. A 219-es kasztnit először csapattársa, Rubens Barrichello tesztelte Barcelonában még márciusban, de a szezon kezdetét követően Schumacherhez került, és megnyerte vele a San Marinó-i, az Osztrák, a Francia és a Magyar Nagydíjat – már a harmadik győzelem elég volt neki ahhoz, hogy július (!) közepén bebiztosítsa ötödik vb-címét.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Schumacher abban az évben minden futamon a dobogón végzett, de harmadik mindössze csak egyszer lett. Ötször másodikként végzett, és 11-szer győzött a 17 futamból álló szezonban. Cikkünk nyitóképén is egy F2002 látható.

2. Ferrari F2001

Ezek a történelem legdrágább Forma-1-es autói 3

Hiába volt sikeresebb autó az F2002, árát tekintve nem szállt versenybe a 2017-ben 5,5 millió fontért (2,3 milliárd forintért) eladott elődjével. A 211-es kasztnival Monacóban és Magyarországon győzött Schumacher, utóbbi sikerrel pedig be is biztosította bajnoki címét. A modern F1-es autók között mindmáig ez a legdrágább darab.

1. Mercedes W196R

A lista eddigi szereplőiért együtt nem fizettek annyit, mint Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedeséért. A 6-os számú kasztnival az ötszörös világbajnok argentin a legendás nürburgringi pályán, valamint Svájcban győzedelmeskedett, mielőtt csapattársa, Hans Hermann negyedikként ért vele célba Monzában.

Ezek a történelem legdrágább Forma-1-es autói 4

A Bonhams goodwoodi aukcióján 2013-ban 19,6 millió fontot, átszámítva 8,26 milliárd forintot fizettek az autóért.