Az Alpine franciája, Esteban Ocon nyerte a 2021-as Forma-1-es Magyar Nagydíjat az Aston Martin németje, Sebastian Vettel és a mercedeses Lewis Hamilton előtt. A 70 körös futamot az érkező eső, valamint Valtteri Bottas forgatta fel, miután a vizes pályán a rajt után az első kanyarban letarolta a mezőnyt elfékezése után.
FRISSÍTÉS: kizárták Vettelt!
A balesetben érintett volt a bajnoki éllovas Max Verstappen is, akinek annyira megsérült az autója, hogy a végén csak a tizedik helynek örülhetett. Így is jobban járt a Red Bull pilótája, mint a csapattárs Sergio Perez, a mclarenes Lando Norris, Lance Stroll (Aston Martin), Charles Leclerc (Ferrari) vagy éppen az egészet okozó Bottas. Az eset miatt piros zászlóval megszakították a körözést.
Míg a pályát takarították, az aszfalt felszáradt, ám az állórajtra mindenki átmeneti abroncsokkal hajtott ki. Ekkor szürreális eseményeket láthattunk a pályán: Hamilton kivételével mindenki a bokszba hajtott száraz pályás abroncsokért, így egyedül a brit várhatta a piros lámpák kialvását. A kiállások alatt esett ki Nyikita Mazepin a Haas-szal, amikor találkozott Kimi Räikkönen Alfa Romeójával.
LAP 6/70
Nikita Mazepin joins the list of DNFs after colliding with Kimi Raikkonen in the pit lane 💥#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/7lEWIhycuf
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
EVERYONE PITS on the formation lap!
Lewis Hamilton is the ONLY driver to take the start 😱#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/PQuuy5nfUe
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
Hamilton a rá következő körben cserélt csak, így a mezőny utolsó helyére esett vissza. Innen egerészte magát vissza a harmadik helyig két valódi kiállásos taktikájával, miután először beragadt a mezőny hátsó részében. Ezalatt Ocon és Vettel elléptek, és kéz a kézben végigvezették a versenyt.
Hamilton dolgát az ötödikként végző Fernando Alonso nehezítette meg igazán: az Alpine spanyolja a verseny végén gyakorlatilag körökre megállította a sokkal gyorsabb britet, így fellélegezhettek Oconék, mert benne volt a pakliban, hogy Hamilton őket is elkapja. 2005 és 2006 legjobbja végül nem bírta a nyomást és honfitársa a rajt utáni kalamajkát zseniálisan kihasználó ferraris Carlos Sainz mögött végzett.
LAP 65/70
Two of the greatest of all time, wheel-to-wheel, lap-after-lap
Hamilton FINALLY gets past Alonso for P4!#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/v7roMkI0je
— Formula 1 (@F1) August 1, 2021
A 6-7. hely a két AlphaTaurijé lett, Pierre Gasly a végén még elcsaklizta a leggyorsabb körért járó pontot Hamiltontól, a Red Bull ezért biztosan köszönetet mond neki. Mögötte Cunoda Juki végzett. A Williams is kettős pontszerzésnek örvendhetett: némileg meglepő módon Nicholas Latifi, George Russell volt a sorrend a 8-9. helyen.
Az egyéni bajnokságot Vettel kizárása után a nyári szünetre fordulva már Hamilton vezeti 195 ponttal a 187 pontos Verstappen előtt. Mivel a bajnokság 3-6. helyezettjei kiestek így Norris maradt a harmadik 113 ponttal, őt Bottas követi 108 egységgel, Perez az ötödik 104-gyel. Sainz megelőzte a 80 pontos Leclerc-t, és feljött a hatodik helyen 83 egységgel. A konstruktőrök között is helycsere történt, a Mercedes-Red Bull állás 303-291 pont. A McLaren-Ferrari között elolvadt a különbség a 3-4. helyen, 163-163 az arány ott a maranellói gárda javára a jobb eredmények miatt. Az Alpine felugrott az ötödik helyre 77 ponttal. A Williams kettős pontszerzése a nyolcadik helyig repítette őket előre.
A világbajnokság négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Szemerkélő esőben, 28 fokos levegő- és 41 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon 11. Forma-1-es futamára, a Magyar Nagydíjra.
Az év 11. pole-pozícióját Lewis Hamilton szerezte meg a Mercedesszel csapattársa, Valtteri Bottas előtt. A második sort a Red Bull sajátította ki, Max Verstappen és Sergio Perez mögül az ötödik helyről Pierre Gasly indulhatott az AlphaTaurival. A mclarenes Lando Norris a hatodik helyről várhatta a piros lámpák kialvását, közvetlenül Charles Leclerc Ferrarija elől. Az Alpine-ok a 8-9. helyről rajtolhattak Esteban Ocon, Fernando Alonso sorrendben. A legjobb tízbe befért még Sebastian Vettel az Aston Martinnal.
Carlos Sainz összetörte a Ferrariját a Q2 elején, így a spanyol csak a 15. helyről indulhatott a Hungaroringen. Verstappen autójában az éjjel motort cserélt a Red Bull, de ezért nem kapott büntetést a holland, míg Mick Schumacher amellett, hogy kihagyta az időmérőt ütközése miatt, váltócsere miatt még öt rajthelyes büntetést kapott, így nem fért kétség utolsó rajthelyéhez.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, lágy-kemény-közepes elosztásban, bokszkiállásokkal a 17-23. és a 45-50. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták az egy kiállásos stratégiát közepes és kemény gumik használatával, cserével a 30-35. kör környékén a 70 körös nagydíjon. Mindez azonban mehetett a kukába, mivel mindenki az átmeneti abroncsokon rajtolt.
🤯 @LewisHamilton can win his 100th Grand Prix today! pic.twitter.com/jcEjA8ciAf
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 1, 2021