Az elmúlt időszakban technikai szempontból a hátsó szárnyak hajlékonysága jelentette a Forma-1 legnagyobb kérdését. Az ügyben a nyár elején még mindenki megszólalt, ám a szabályozások bevezetése után elcsendesedtek a hangok.

Nem pihennek azonban a csapatok, folyamatosan próbálják keresni, kutatni azokat a területeket, ahol az ellenfelek jobbak, és rájönni titkaikra. Most a Mercedes került a középpontba: az utóbbi időben előnybe kerültek a gyorsítási szakaszok elején, azaz a kanyarokból kifelé kisebb eséllyel tudják őket megtámadni.

Természetesen a Red Bull és a Ferrari utánament a dolognak, írja az Auto Motor und Sport. Véleményük szerint a Brit Nagydíj óta a Mercedes egy ügyes trükkel egy rövid ideig szét tudja választani az intercoolerből jövő hideg és forró levegőt erőforrásán belül, így a korábban említett időszakban nagyjából 20 lóerős teljesítménytöbbletük lehet.

A hűvös levegővel arányaiban több üzemanyag égethető el, ezáltal több energia is szabadul fel, éppen ezért erre is szabályok vonatkoznak: a hűtött levegő nem lehetne 10 fokkal hidegebb a külső hőmérsékletnél. Ezt egy szenzorral ellenőrzik.

Itt jön képbe ismét a Red Bull: szerintük a szenzor elhelyezésével trükközhet a Mercedes, olyan helyre teszik azt, ahol már a megfelelő hőmérsékleti adatok mérhetőek. Az energiaitalosok a német lap információi szerint már egy hivatalos kérvényt is benyújtottak az FIA-hoz, hogy vizsgálják ki az ügyet.