A Forma-1-es Olasz Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Bőven szolgáltatott látnivalót a Forma-1-es Olasz Nagydíj: a bajnokesélyesek ütközése mellett a mezőny hátsóbb régióiban is volt esemény, mely nem kerülte el a stewardok figyelmét.

Mindenek előtt a legjelentősebb ügyről: Lewis Hamilton és Max Verstappen balesetét is vizsgálták. A döntéshozók úgy döntöttek, hogy

Verstappent három hellyel hátrasorolják a soron következő futamon.

Az indoklás szerint Hamilton igyekezett olyan ívet használni, mellyel elkerülheti a másik autót, bár így is a rázókőhöz szorította Verstappent. A holland azonban a megfigyelések szerint nem volt teljesen a Mercedes mellett az 1-es kanyar bejáratáig. A stewardok szerint Verstappen megmozdulása túlságosan kései volt. Habár Hamilton még jobban jobbra húzhatott volna, hogy elkerülje az incidenst, a döntéshozók elfogadhatónak találták pozícióját, így a bajnoki listavezetőt tekintik a baleset fő felelősének.

Verstappen a rajtbüntetés mellé még két büntetőpontot is kapott, ezek az első büntetőpontjai egy éven belül.

Lance Stroll ellen is vizsgálat indult, miután a gyanú szerint nem lassított eléggé a sárga zászlós periódus alatt. Az Aston Martin versenyzője végül egy figyelmeztetéssel megúszta, hetedik helyét megtarthatta.

Sergio Perez (Red Bull), Nyikita Mazepin (Haas), Esteban Ocon (Alpine) és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) a futam közben vétettek a szabályok ellen. Esetükben már a versenyen döntés született, különböző ügyek miatt 5 másodperces büntetést kaptak, melyekhez 1-1 büntetőpont is járt. Ezzel az elmúlt 12 hónapos peidóusban Ocon egyet, Giovinazzi 3-at, Mazepin 6-ot, Perez 7-et gyűjtött már. Egy tucatnyi begyűjtése után automatikus futameltiltás a pilóták „jutalma”.