Jelenleg egy Forma-1-es versenyhétvégén belül maximum három órája van egy pilótának arra, hogy megtalálja a tökéletes autóbeállításokat, valamint megismerje a pályát. Olykor ez a három kettőre csökken, például akkor, ha az első szabadedzésen az istálló lehetőséget ad tartalékversenyzőjének, hogy ő is vezethessen.
Az idei évben elvétve láthattunk csak erre példát, és ekkor is főként a mezőny hátsó régióiban tanyázó csapatok adtak ilyen lehetőségeket. Ezen azonban változtathat egy új szabály, már a jövő évtől. A tervek szerint ugyanis a csapatoknak kötelező lesz átadniuk egyik autójukat fiatal versenyzőknek egy előre meghatározott számú alkalommal.
A Ross Brawn és Stefano Domenicali által is belengetett változtatás részletei természetesen még csak formálódnak, mindenesetre az biztos, hogy ez a legtöbb pilótát, így többek között Lewis Hamiltont vagy Max Verstappent is érintheti. A szabály célja az, hogy ezzel lehetőséget biztosítsanak a feltörekvő versenyzőknek, akik az utánpótlás-kategóriákból érkeznek a Forma-1-be.
Azzal persze vigyázni kell, hogy kit tekintünk fiatal versenyzőnek. A tavaly év végi fiatal pilóták tesztje jól megmutatta, hogy a szabályok nem megfelelő megfogalmazása eléggé visszás dolgokat szülhet. Az akkori Abu-dzabiban tesztelő mezőnyben ott volt a Forma-1-be visszatérő, akkor 39 éves Fernando Alonso, de Robert Kubicát, Stoffel Vandoorne-t, valamint Sebastien Buemit sem nevezhettük feltörekvő ifjoncnak. „Nagyon óvatosak leszünk azzal kapcsolatban, kit nevezünk újoncnak” – mondta Ross Brawn, az F1 sportigazgatója.