Egyre többen választják a televíziózás és a mozi helyett a streamingszolgáltatókat, az azonnal elérhető széles körű film- és sorozatválasztékkal nemigen tudják felvenni a versenyt a hagyományos mozgóképes szórakoztatási formák. Sportközvetítések terén azonban van még lemaradásuk.

A Netflix sokat javított ezen a téren az utóbbi időben. Kiemelkedőnek mondható a Forma-1-es kapcsolatuk, melynek eredménye a Drive to Survive című dokusorozat, valamint a nemrég megjelent Schumacher-film.

A saját gyártású F1-es műsorok után a Netflix nem zárkózik el attól, hogy akár átvegyék a komplett futamközvetítést is. „Néhány éve eladták a Forma-1 jogait. Akkor nem voltunk az ajánlattevők közt, ma már azonban meggondolnánk a lehetőséget” – mondta a szolgáltató vezérigazgatója, Reed Hastings.

Megijedni azonban nem kell még attól, hogy a közeljövőben mindenkinek fizetnie kellene a Forma-1-ért. „Az élő sportról levesszük a kezünket” – célzott Hastings arra, hogy nem rajong még az ötletért. Magyarázata szerint ők elsősorban a szórakoztatás miatt érdeklődnek a sportág iránt. Emellett azonban fennáll az is, hogy az F1-re másképp tekintenek, mint például a focira, ugyanis utóbbinál egyértelműen hátrány a helyhez, országhoz kötöttség, szemben a világ különböző versenypályáin száguldó pilótákkal és autókkal.

Jelenleg Magyarországon ingyenesen nézheti bárki a Forma-1-et, de például az Egyesült Királyságban vagy Németországban fizetős tévécsatorna közvetíti a sorozatot.