A Belga Nagydíjjal kezdődően a Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályokat vezetett be a Forma-1-es kerékcserékre vonatkozóan. Spától csak manuálisan lehet jelezni, ha egy kerék a helyére került, ezzel a kerékcseréket lassabbá és biztonságosabbá akarták tenni.
A The Race adatai szerint az új szabályok a Red Bullt érintették a legrosszabbul. A csapat korábban tökélyre fejlesztette a kerékcseréit, amelyben fontos szerep jutott az elektronikus jelzéseknek, az új helyzetben viszont egyelőre nehezen boldogulnak a szerelők.
Miközben korábban 1,88 másodperces volt a Red Bull leggyorsabb kerékcseréje, az új szabályok óta 2,15 másodperc a csapat legjobbja. Ez önmagában nem lenne rossz eredmény, de a Red Bull teljesítménye rendkívül hullámzó, a monzai balesete előtt is egy lassú csere miatt került Lewis Hamilton közelébe Max Verstappen.
A régi szabályok szerint 2,58 másodpercig tartott egy átlagos kiállás a Red Bullnál, azóta 4,56 másodpercre romlott ez az érték (Szocsiban Sergio Perez kerékcseréjét rontották el). Ezzel az átlaggal a Red Bull az élről az utolsó helyre csúszott vissza a csapatok között.