A Forma-1-ben idén három helyszínen próbálják ki a sprintkvalifikációt, Silverstone-ban és Monzában felemás volt az újszerű menetrend fogadtatása. Még egy helyszín, Brazília hátravan. Habár a vélemények megoszlottak az újítás sikeréről, Stefano Domenicali, a sportág vezérigazgatója még több sprintet ígért meg.

Az olasz szakember mindezt az állítólagos pozitív visszajelzésekre alapozta, holott még a legoptimistább szavazások eredményében is csak 40-50 százalék körül alakult az új formátum kedvelőinek száma. Domenicalira most rácáfolt a Forma-1 hivatalos felmérése, mely lesújtó képet mutat, ami a sprint támogatottságát illeti.

A több mint 167 ezer kitöltőnek mindössze 6,7 százaléka értett egyet azzal, hogy az újfajta helyosztó javított a show-n. Még ennél is népszerűbbek voltak az olyan lehetetlennek számító ötletek, mint a tankolás visszahozása futamok közben (9,3 százalék) vagy a több gumigyártó megjelenése az F1-ben (38,5 százalék).

Jól mutatja a sprinttel szembeni ellenállást az, hogy a szavazók 43 százaléka teljesen elutasította azt, hogy esetlegesen minden versenyhelyszínen bevezessék azt. Ennél nagyobb elutasítást csak a fordított rajtrács ötlete kapott 51,5 százalékkal.

Kérdéses ezek után a sprintek hosszú távú jövője. Ha a Forma-1 időben kapcsol, bízhatunk abban, hogy már jövőre sem lesznek ilyen formátumú hétvégék, ellenkező esetben azonban csak 2023-ban, vagy még később szabadulhatunk meg a nem kívánatos helyosztótól – sajnos valószínűleg utóbbi eshetőségnek van nagyobb esélye azok után, hogy az F1 hivatalos oldalán azt írták, „összességében pozitívan reagáltak az F1 Sprintre” a szavazók. Ez szemenszedett hazugság, akárhogy is nézzük.