2022-ben új korszak kezdődik a Forma-1-ben, hiszen az aerodinamikai szabályváltozások miatt látványra is szignifikánsan megújulnak az autók. Már gőzerővel készülnek a csapatok a következő szezonra, így az AlphaTaurinál is zajlik a munka, ám Pierre Gasly nem volt maradéktalanul elégedett azzal, amit a szimulátoros tesztek során tapasztalt.
Elmondása szerint az első kerekeknél megjelenő takaróburkolatok bizonyos fokig akadályozzák a kilátást, ami főként a kanyarokban és a gumikezelésben nehezíthetik meg a versenyzők dolgát, ugyanis így például nem látják, milyen mértékben fékezték el a gumikat. „Láthatóság szempontjából egészen más a helyzet a nagyobb gumikkal és a burkolatokkal, nekem nem igazán tetszik” – idézi a franciát a Motorsport.com.
„Azt hiszem, meg kell majd szoknunk. Pedig pont azt a részt fedi le valahogy, amit a lengőkar felett a karosszéria és a kerekek között látsz. Különösen egy kanyarba érve gátolja a kilátást, az eddigiekhez képest új referenciapontokat kell keresnünk pozícionálás szempontjából” – magyarázta Gasly.
Arra is kitért az egyszeres nagydíjgyőztes, hogy az AlphaTauri jól halad a 2022-es autóval kapcsolatos munkálatokkal, bár azt éles tesztek hiányában nem tudja megítélni, hogyan állnak a faenzaiak a többi csapathoz viszonyítva. „Nyilván sokat fogunk fejlődni, elég intenzív ütemtervünk van. Mire két-három hét után visszaülök a szimulátorba, elég sok változást tapasztalok.”
Összességében elégedett vagyok a látottakkal, amit csinálunk. De nincs mihez viszonyítanunk, ezért csak azokról a fejlesztésekről van szó, amiket a srácok végeznek. Tudjuk, hogy fejlődünk, de hogy mekkora a lemaradásunk, vagy akár azonos a szinten vagyunk-e a többiekkel, nem fog kiderülni, míg nem érünk Barcelonába. Viszont egyértelműen érezhető a változás
– zárta mondandóját a 25 éves versenyző, utalva arra, hogy a jövő február végén esedékes előszezoni tesztek alkalmával lesznek ők is okosabbak.
A napokban ugyanakkor jó hír is érkezett a 2022-es autókról: Mario Isola, a Pirelli sportfőnöke mutatott rá arra, hogy közel sem lesz akkora a lassulás a jelenlegi konstrukciókhoz képest, mint amire korábban számítottak. Az új, 18 colos gumikról azonban már rosszabb fejleményekkel szolgált.