A Red Bull-os Max Verstappen nyerte a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíjat a mercedeses Lewis Hamilton és a csapattárs Sergio Perez előtt. A holland simán nyert egy remek rajt után, ahol az élről rajtoló Valtteri Bottas megforgott a Mercedesszel, így pontot sem szerzett.
LAP 1/71 SAFETY CAR
Bottas spins down to P18! Ricciardo loses his front wing in contact with the Mercedes in the opening chaos #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/n10azOUepf
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
A rajtnál történt kalamajkában, melyet a mclarenes Daniel Ricciardo váltott ki Bottas megpöckölésével, összetörte autóját Cunoda Juki és Mick Schumacher. Az AlphaTauri és a Haas pilótáin kívül más nem adta fel a versenyt.
LAP 2/71 SAFETY CAR
Tsunoda and Schumacher are both out from the opening lap melee #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/vIxzkekrwP
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Ekkor alakult ki az első hatos sorrendje is, mely a leintésig nem változott. Az egy kiállásos futamon Verstappen sokkal gyorsabb volt Hamiltonnál, a britnek inkább Perez ellen kellett védekeznie, aki kerékcseréjét jóval később ejtette meg, így a végéig szorongathatta a mexikói a hétszeres világbajnokot.
LAP 66/71
Traffic for both Perez and Hamilton has hampered the battle slightly, but it’s still all to play for! 🤩#MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/rTYZhqURt2
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Előznie végül nem sikerült, így maradt Hamilton elől és Perez mögötte. Mögöttük Pierre Gasly ért célba az AlphaTaurival egy számára végtelenül sima versenyen. A két Ferrari-pilóta az 5-6. helyen végzett: ugyan megpróbálkoztak azzal, hogy Carlos Sainzot előreküldjék, hogy esetleg elkapja Gasly-t, a végére visszaállt a korábbi sorrend, Charles Leclerc-rel a kedvezőbb pozícióban.
LAP 59/71
Ferrari swap Leclerc and Sainz, with the Spaniard now in P5 👀
It’s looking very good for their Constructors’ battle with McLaren #MexicoGP 🇲🇽 #F1 pic.twitter.com/6PJV2ISiYt
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Pontot szerzett még Sebastian Vettel (Aston Martin), Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Fernando Alonso (Alpine) és Lando Norris (McLaren).
Bottasnak harmatgyenge versenye volt a megforgás után: az egész futamot kiforgatója, Ricciardo mögött szenvedte végig, mielőtt a Mercedes elrontotta kerékcseréjét. Később még kétszer lágy gumit kapott a finn, kizárólag azzal a céllal, hogy elvegyék Verstappentől az egy pontot érő leggyorsabb kört. Ez legalább sikerült neki, noha az extra pontot nem kaphatta meg, miután nem lett pontszerző.
Az egyéni bajnokság élén Verstappen 19 pontra növelte előnyét, 312,5 ponttal vezet a 293,5 pontos Hamilton előtt. Bottas maradt a harmadik helyen 185 ponttal, őt Perez követi 165 egységgel. Norris maradt az ötödik helyen 150 pontjával. A hatodik helyről Leclerc várhatja a folytatást 138 ponttal, Sainz 130,5 pontos. A konstruktőrök között a Mercedest és a Red Bullt egy pont választja el (478,5-477,5 pont). A Ferrari feljött a harmadik helyre a McLaren megelőzésével, 268,5-255 az arány ott az állás.
A bajnokság jövő héten Interlagosban, Brazíliában folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napos időben, 20 fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon 18. Forma-1-es futamára, a Mexikóvárosi Nagydíjra.
Az első sorból a két Mercedes-pilóta, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton indulhatott, nyakukban a Red Bull-pilótákkal, Max Verstappennel és Sergio Perezzel. és a Mercedesszel. A harmadik soron Pierre Gasly (AlphaTauri) és Carlos Sainz (Ferrari) osztozhattak, a hetedik rajtkocka Daniel Ricciardóé (McLaren), a nyolcadik Charles Leclerc-é (Ferrari) volt. Az ötödik sortól kezdve már a kiosztott rajtbüntetések is befolyásolták az indulási sorrendet, a legjobbak közé így Sebastian Vettel (Aston Martin) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) fért még be.
Összesen öten kaptak valamilyen büntetést: a williamses George Russell váltócsere miatti öthelyes visszasorolásával együtt a 15. helyről várhatta a piros lámpák kialvását, a mögötte felsorakozók (Cunoda Juki – AlphaTauri, Lando Norris – McLaren, Esteban Ocon – Alpine, Lance Stroll – Aston Martin) pedig mind azért kerültek oda, mert komplett erőforrást cseréltek az autóikban.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, a lágyakat csak Cunoda és Ocon választotta az induláshoz.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, bokszkiállással a 22-32. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták a kemény-lágy változatot, cserével az 50-55. kör környékén a 71 körös nagydíjon, míg a két kiállásos stratégiákat egyértelműen lassabbnak titulálták.
Ready to fight. 💚 #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/rXCIO7oJN5
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 7, 2021