Összetűzésbe keveredtek egymással a Haas versenyzői a Forma-1-es Mexikóvárosi Nagydíj időmérő edzésén. Miután Lance Stroll balesete után újra pályára engedték a mezőnyt a Q1-ben, Nyikita Mazepin meg akarta előzni Mick Schumachert, ám mivel versenymérnöke, Dominic Haines nem tudta lebeszélni róla, Komacu Ajaónak, a csapat vezető versenymérnökének kellett közbeavatkoznia.

Miközben Mazepin azt hitte, hogy versenymérnöke tréfál vele, Komacu arra utasította, hogy hagyjon helyet, és lehetőleg azonnal. Az üzenetváltás után az orosz látványosan lelassított – még a hollandiai emlékek dúlnak benne, amikor hasonló helyzetben Schumachernek megengedték, hogy előzzön. „Állandóan ez a téma, legutóbb Zandvoortban történt ilyen” – vágott bele.

F1: Újra nő a feszültség Schumacheréknél 2

„Akkor mondták, hogy van egy olyan körülmény, ami felülírhatja ezt a szabályt. Úgy éreztem akkor, hogy elrontják az időmérőmet. Ezúttal úgy láttam, hogy a csapattársam előtt van elég hely, ő viszont nem ment igazán gyorsan. Azt hittem, gumit spórol” – magyarázta eszmefuttatását Mazepin. „Én a gumik miatt akartam gyorsabban menni, hogy bemelegedjenek.”

„Ezért megpróbáltam előrebb jutni, de nemleges választ kaptam. Tiszteletben tartom a csapat utasításait, és lemaradtam, ami nem is akkora baj, de úgy tűnik, más szabályok érvényesek a csapat két oldalán.”

Schumacher azonban visszautasította Mazepin azon megjegyzését, hogy bármiben is kivételezett lenne a Haasnál. „Nincs igazán ok az idegeskedésre. Szerintem egyértelmű utasításokat adott a csapat, és ezeket mindkét oldalon betartották, én is” – szólt vissza csapattársának.

F1: Újra nő a feszültség Schumacheréknél 3

Kifejtette véleményét a témában Günther Steiner, az amerikaiak csapatfőnöke is, aki tisztába tette, hogy a Holland Nagydíj hétvégéjén történtek után úgy döntött a csapat, hogy ragaszkodnak az eredeti szabályhoz, azaz nem engedik az előzést, hogy elkerüljék az ilyesféle félreértéseket.

„Zandvoort után úgy döntöttünk, ragaszkodunk a korábbi szabályhoz. Nyikita egyébként is jobban járt, mert amellett, hogy felmelegedtek a gumijai, még forgalom sem volt előtte. Feltette a kérdést, mert ilyenkor a versenyzőknek nincs pontos képe arról, mi történik előttük. De miért engednék, ha fennáll annak a veszélye, hogy egymással versenyezzenek, mint tették azt Zandvoortban?” – foglalt állást Steiner.

Schumacher végül közel fél másodpercet vert Mazepinre, így a 18. helyen végzett, de a rajtbüntetéseknek köszönhetően a sereghajtó alakulat pilótái a 14-15. rajtkockából indulhatnak.