Az elmúlt években nem látott, kiélezett harc folyik a Forma-1-es világbajnoki címekért a pályán és azon kívül egyaránt. Jól példázza ezt a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője után kialakuló eseménysorozat.

Nyílt egy új front is a háborúban a Hondának köszönhetően. A motorrészlegeknek is komoly szerep jutott idén, az erőfeszítések pedig a motorcserék számán látszanak meg igazán: Valtteri Bottas hat, Lewis Hamilton a Brazíliára beszerelt egységgel együtt már öt belső égésű motornál tart a 3-3 helyett.

„Nagyon meglepett” – utalt a legfrissebb cserére Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója. „Gyakran cserélgetik a belsőégésű motort. Nem hiszem el, ami történik. Miért?” – tette fel a költői kérdést a japán szakember.

„Erőforrás-gyártói szempontból eléggé csalódást keltő, amikor emiatt büntetik a pilótát” – szúrt oda a riválisnak a sorozatos cserék miatt Tanabe. Persze idén már Max Verstappennél és Sergio Pereznél is kellett plusz erőforrást üzembe helyezni, de ezekkel várhatóan kihúzzák a szezont a Honda-hajtotta versenyzők.

„Senki sem ismeri a jövőt, de ha nem lesz semmilyen váratlan baleset vagy hiba, nem tervezünk újabb erőforrást cserélni a négy pilótánknál” – utalt az AlphaTauri pilótáira is Tanabe, aki hozzátette, ha nincs Verstappennél a Brit Nagydíj rajtbalesete, megúszhatták volna büntetés nélkül is a szezont.