A Red Bull már a brazíliai Forma-1-es futam óta gyanítja, hogy a Mercedes hirtelen megnövekedett egyenesbeli tempója mögött részben egy különös megoldás áll. Gyanújuk szerint a csillagos márka autóin a megengedettnél hajlékonyabb a hátsó szárny, mely nem feltétlenül szabályos, így már az óvást fontolgatják.

Christian Horner csapatfőnök a hivatalos sajtótájékoztatón is utalt arra, hogy furcsa kopásnyomok jelentek meg a Mercedes hátsó szárnyán, Katarban pedig a RaceFans fotósa kapta lencsevégre a kérdéses elemet. A fotón az látszik, hogy – mivel más nem lehetett, mert semmi nincs a közelében – a hátsó szárny alsó eleme kidörzsölte a szárnyvéglap belső felét.

A dörzsölésnyom menet közbeni mozgásra utal, azaz vélhetően nagy tempónál képes meghajlani az alsó szárnyelem, így kisebb légellenállással haladhat versenygép, ez pedig nagyobb végsebességet hoz magával.

Max Verstappen Interlagosban épp ennek az elemnek a megfogásáért, illetve hajlítgatásáért kapott 50 ezer eurós pénzbüntetést. A Red Bull hollandja akkor előbb a saját autóján vizsgálta meg az elemet, ezután ment Lewis Hamilton Mercedeséhez, így közvetlen összehasonlítási alapja volt a két elemről.