Már Brazíliában is téma volt, a Forma-1-es Katari Nagydíj hétvégéjén viszont tovább gyűrűzött a Mercedes hátsó szárnyát övező botrány. A Red Bull ugyanis gyanítja, hogy a brackley-iek jelentősen megnövekedett egyenesbéli tempója annak köszönhető, hogy a megengedettnél feltehetően hajlékonyabb az elem. Ezt a Milton Keynes-i csapat fotókkal próbálta bizonyítani.
Finoman jelezték is már a csapat részéről, hogy gondolkoznak az óváson, később pedig tördelmesen bevallotta Christian Horner, az istálló főnöke, hogy a katari időmérő után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új eljárásrend szerint fogja vizsgálni a hátsó szárnyakat, noha hivatalosan még nem nyújtottak be fellebbezést.
Horner a Sky Sports F1-nek beszélt arról, hogy a vizsgálatba egy olyan tesztet építettek be, amivel épp a hajlékonyságot mérik fel. „Bizonyos mértékű terhelést helyeznek majd a hátsó szárnyra. Ez eloszlatva 70-80 kilogramm lesz, a terhelést pedig fokozatosan emelik, és így mutathatják ki az elhajlást” – magyarázta a vizsgálat lényegét.
A brit szakember rámutatott, hogy a Mercedes esetében főleg 250 km/óra feletti sebességnél vehető észre a jelenség, miközben aggodalmai szerint egy olyan anyagösszetétellel is előrukkoltak, mely lehetővé teszi, hogy a kanyarokban növelje a leszorítóerőt, de közben fokozatosan csökkentse a szárnyállás szögét, míg az egyenesekben a légellenállást csökkentheti.
Horner ugyanakkor méltatta az FIA-t, amiért óvás nélkül is foglalkoznak a kérdéssel. „Nagyszerű az FIA proaktivitása, mert nekünk nem a mostani hétvége okoz aggodalmat, hiszen Katarban nincsen annyi szakasz, ahol számít a sebesség, mint Szaúd-Arábiában és Abu-Dzabiban. Úgy gondolom, bármilyen tesztjük kimutatja majd a rugalmasságot” – jelentette ki.
„Viszont tudni kell, hogy az FIA-nál öten vannak, akik ezt nézik, miközben a bokszutcában mérnökök ezrei keresik a szabályok kihasználásának módjait. Csak azt akarjuk elérni, hogy a következő versenyeken teljesen kiegyenlítettek legyenek az erőviszonyok.”