A mercedeses Lewis Hamilton nyerte a Forma-1-es Katari Nagydíjat a Red Bull-os Max Verstappen és az Alpine-os Fernando Alonso előtt. A brit abszolút más ligában autózott még Verstappenhez képest is, aki hamar áthámozta magát a mezőnyön büntetése ellenére. Alonso a rajt után gyorsan a harmadik helyre állt, tempója pedig elég erős volt ahhoz, hogy a másik Red Bull-lal ne Sergio Perez álljon a pódiumra.
LAP 1/57
Hamilton gets away well in P1
Alonso takes P2 from Gasly
Verstappen up to P4 after quick start#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/GNPG4YtMWQ
— Formula 1 (@F1) November 21, 2021
Hamilton a rajtnál szépen ellépett, és elautózott a messzeségbe, később pedig Verstappen is követte őt. Mindketten kétkiállásos taktikával mentek, Verstappen csak a legvégén váltott friss lágy gumikra, hogy bebiztosítsa a bónuszpontot, melyet meg is szerzett a leggyorsabb körrel.
Alonso sokakkal együtt csak egyszer cserélt, de ezzel nagy kockázatot vállalt. A szintén csak egyszer cserélő Valtteri Bottas, valamint a két Williams bal első defektet kaptak, a Mercedes finnje, valamint Nicholas Latifi ezek következtében nem is fejezték be a futamot.
LAP 33/57
Puncture for Valtteri Bottas! He’s falling back through the field from P3 as he tries to make it back to the pits 👀#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/6crTO7zIl1
— Formula 1 (@F1) November 21, 2021
LAP 54/57
Tyre woe for several drivers as Russell, Norris and Latifi all reports problems
A crazy finish to this one with three laps to go in Qatar 😲#QatarGP 🇶🇦 #F1 pic.twitter.com/JZTK13Ik7k
— Formula 1 (@F1) November 21, 2021
Az Alpine erős hétvégét tudhat maga mögött: Perez mögött Esteban Ocon lett az ötödik, a francia a végén maga mögött tartotta Lance Stroll Aston Martinját valamint Carlos Sainz és Charles Leclerc Ferrariját. Pontot szerzett még a defektek miatt biztonsági kerékcserét beiktató Lando Norris a McLarennel, valamint Sebastian Vettel az Aston Martinnal.
Az egyéni bajnokság élén Verstappen előnye 8 pontra csökkent, 351,5 ponttal vezet a 343,5 pontos Hamilton előtt. Bottas maradt a harmadik helyen 203 ponttal, őt Perez követi 190 egységgel. Norris maradt az ötödik helyen 153 pontjával. A hatodik helyről Leclerc várhatja a folytatást 152 ponttal, Sainz 145,5 pontos. A konstruktőrök között a Mercedest és a Red Bullt öt pont választja el (546,5-541,5 pont). A Ferrari újabb lépést tett a harmadik hely felé a McLarennel szemben, 297,5-258 az arány ott az állás, az Alpine és az AlphaTauri 137, illetve 112 pontos.
Max and Nando 😆#QatarGP pic.twitter.com/gO2kNTXPFx
— tami. (@Vetteleclerc) November 21, 2021
A bajnokság jövő héten új helyszínen, Szaúd-Arábiában folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
A reflektorok fényénél, 26 fokos levegő- és 31 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon 20. Forma-1-es futamára, a Katari Nagydíjra.
A rajtsorrendet jelentősen befolyásolta az eredetileg a pole-pozícióból rajtoló Lewis Hamilton mögé kvalifikáló Max Verstappen és Valtteri Bottas büntetése. A Red Bull és a Mercedes pilótáinak hátrasorolása miatt a második rajtkockába Pierre Gasly állhatott fel az AlphaTaurival, harmadikként pedig Fernando Alonso várhatta a piros lámpák kialvását. Bottas és Verstappen Carlos Sainz Ferrarija után, a 6-7. rajthelyről vághattak neki a Katari Nagydíjnak. A legjobb tízbe befért még Cunoda Juki (AlphaTauri), Esteban Ocon (Alpine) és Sebastian Vettel (Aston Martin).
A mezőny 11-9 arányban osztozott a lágy és a közepes rajtgumikon. Az élen Hamilton közepeseken kezdhette a futamot, a legjobb tízből még Sainz, Bottas és Verstappen tehetett így.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény-közepes elosztásban, bokszkiállással a 16-23. és a 37-42. körök között. Hasonlóan gyorsnak gondolták a lágy-közepes-közepes változatot, cserével a 13-18. és a 34-39. kör környékén az 57 körös nagydíjon, míg az egy kiállásos stratégia fel sem merült az olaszoknál.
We ride at sundown. 🌆😍 Qatar GP coming right up! pic.twitter.com/REnlij5dj8
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 21, 2021