Ahogyan arról a Vezess korábban beszámolt, a Forma-1-es Katari Nagydíj időmérő edzését követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új eljárásrend szerint vizsgálta a hátsó szárnyakat, vélhetően a Mercedes eleme körüli felhajtásra reagálva.

A RaceFans értesülései szerint azonban olyan szinten teszt jellegű volt az újféle vizsgálat, hogy a csapatoknak még akkor sem kellett komolyabb következményekkel szembenézniük, ha esetleg be is bizonyosodott, hogy a hátsó szárny nem felel meg az előírásoknak.

Még pénteken világított rá arra Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, hogy a Mercedes hátsó szárnyvéglapján található súrlódásnyomok bizonyíthatják a szerkezet szabályokon túlmenő mértékű rugalmasságát.

Úgy tudni, az FIA a hétvége előtt tájékoztatta a csapatokat az eljárásreformról, mindazonáltal arról is biztosította őket, hogy haladékot kapnak, vagyis a szezonból hátralévő három hétben már nem áll fenn a kizárás veszélye sem.

Idén nem először változatott a hátsó szárnyak vizsgálatán a felügyelőtestület: erről a nyár eleji Azerbajdzsáni Nagydíj előtt kaptak értesítést a csapatok, de a módosítás csak egy hónappal később lépett életbe, hogy így adjanak időt a csapatoknak, ezzel többek között a Red Bull is élt.