A Forma-1-es Katari Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!
Rég nem látott ilyen szoros bajnoki csatát a Forma-1, mint az idei: nemcsak Lewis Hamilton és Max Verstappen között szoros a csata, de csapataik, a Mercedes és a Red Bull is küzdenek a konstruktőri bajnoki címért. Itt a dicsőség mellett komoly pénzjutalmak is forognak a kockán, így mindkét félnek érdeke, hogy a másik előtt végezzen.
A párharc már bőven túllépett a versenypályák határain, a két fél már a nyilvánosság előtt is mindent bevet, hogy a másikat kizökkentsék – sokszor azonban csak saját magukat teszik ezzel nevetségessé. A Red Bull és a Mercedes ellenségeskedésének újabb kicsúcsosodásához azonban a bokszutcába kell benéznünk.
A Katari Nagydíjon szúrták ki, hogy a két istálló emberei nem teszik meg a másik csapatnak azt a szívességet, amit egyébként a mezőny többi tagja mind megtesz egymásért. A bokszkiállások során a szomszédos megálló légkulcsainak levegőkábeleit általában arrébb szokta húzni a szomszédcsapat egy embere, hogy a kerékcserére érkező és a csere után elhajtó pilóta ne vigye el magával a kábeleket, és könnyebben visszatérhessen a bokszutca gyorssávjába.
Did you know that @MercedesAMGF1 and @redbullracing have stopped pulling the pneumatic lines in for each other, narrowing their pit box exit and approach respectively?
Credit to u/sammccarty for spotting this 🔍#F1 pic.twitter.com/kRLTecujsC
— r/Formula1 (@F1Subreddit) November 22, 2021
Nem úgy a Red Bull és a Mercedes, akik – ahogy a fenti képeken is látszik – egy-egy emberüket ugyan kiállítják a kábelekhez, ám azok nemhogy segítenének, hanem szándékosan leszűkítik azt a helyet, ahol a másik csapat pilótája közlekedhet.