Közeleg az év vége az autó- és motorsportban, és ugyan a Forma-1-es idény még nem ért véget, a Nemzetközi Automobil Szövetségnél már gőzerővel készülnek a szezon lezárására. Ennek jegyében a szövetség szokásos év végi közönségszavazását is kiírta, melyben az általuk kiválasztott nyolc jelenetből a szurkolók kiválaszthatják az Év akcióját.
Jelölték a különdíjra többek között Fernando Alonso hungaroringi védekezését: az augusztusi Magyar Nagydíjon a spanyolok kétszeres világbajnoka hosszú körökön keresztül tartóztatta fel a nyolcadik vb-címéért harcoló Lewis Hamiltont, így segítve győzelemhez az Alpine-t és csapattársát, Esteban Ocont.
Rendkívül fordulatos szezont zárt első világbajnoki évében a Forma-E is, így látványos megmozdulásokból itt sem volt hiány. Az elektromos sorozatban végül a jaguaros Mitch Evans monacói előzését emelték ki: az új-zélandi a szűk Beaurivage-ban autózta körbe Antonio Félix da Costát. A futamot végül a DS Techeetah portugál versenyzője nyerte meg, Evans csak harmadik lett.
Műfaji sajátossága a rali-világbajnokságnak (WRC), hogy előzésekből és védekezésekből nem lehet válogatni, elképesztő ugratásokból viszont annál inkább. A Finn-ralin pedig le is esett a nézők álla, amikor az M-Sport Ford franciája, Adrien Fourmaux az egyik ugratónál nem kevesebb mint 68 méter után ért földet.
Az endurance-világbajnokság (WEC) esetében pedig a Le Mans-i 24 órás egyik legélvezetesebb küzdelmére lehet voksolni. Kétszer is beültette a hintába honfitársát, Olivier Plát Nicolas Lapierre, de végül sikerrel járt az éjszakában az Alpine Elf Matmut versenyzője.
Előzést vagy védekezést sem lehet tankönyvből tanítani, hát még mentést! Johan Kristoffersson a bajnokság franciaországi fordulóján mutatta meg, hogy a ralikrosszban szerzett – immár – négy világbajnoki címét nem a legyek hordták össze. Meglökték a svéd pilótát az egyik összecsapás rajtjánál, de nemhogy megfogta az Audit, még az élen is tudott maradni.
Valószínűleg nem rágtuk tövig a körmünket a túraautó-világkupa idei szezonjában, mivel a kompromisszumokban teli versenynaptárba több olyan pálya is bekerült, ami leginkább vonatozásra volt alkalmas. Ide sorolható a Pau-Arnos-i helyszín is – amit a jövő évtől a maga nemében legendás paui utcai pálya vált –, ahonnan Esteban Guerrieri és az azóta kétszeres bajnokká koronázott Yann Ehrlacher kakaskodását emelték ki:
Alonso védekezésén kívül egy másik magyarországi pillanat is felkerült az FIA top 8-as listájára: a Rally Hungaryn szinte a határon autózott Andreas Mikkelsen, a rali-Eb (ERC) idei bajnoka, és ez bizony, okozott meleg pillanatokat a norvég pilótának.
Az FIA leírást, magyarázatot nem fűzött az egyes videókhoz, de arra következtetünk, hogy itt majdnemhogy célfotóval dőlt el egy gokartos győzelem sorsa.
Szavazni hivatalosan a szövetség Messenger-robotján keresztül lehet, de most itt is kiválaszthatod, hogy melyik volt a kedvenc pillanatod a fentiek közül: