A Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Amióta a Forma-1-es közvetítésekbe elkezdték bejátszani a versenyirányítás és a csapatok közötti kommunikáció legérdekesebbnek vélt részeit, azóta többször felszaladhatott a nézők szemöldöke. A Szaúd-arábiai Nagydíjon például arról ment az alkudozás Michael Masi versenyigazgató és a Red Bull között, hogy Max Verstappen hányadik helyről rajtoljon a második újraindításnál.

Masi egyfajta alkut ajánlott: ha a Red Bull belemegy a harmadik rajthelybe Esteban Ocon és Lewis Hamilton mögött, a felügyelők nem fogják vizsgálni a holland első újraindításnál bemutatott manőverét, amikor a pályán kívül előzte meg Hamiltont az egyes kanyarban.

A Red Bull végül elfogadta az „ajánlatot”, de Masi hogyan kezdhetett egyáltalán alkudozni? „Ez egy teljesen normális beszélgetés volt, ami gyakran előfordul” – állította Masi.

„Az egyetlen különbség az volt, hogy éppen versenymegszakítás volt. Normál esetben a verseny alatt beszélgetünk arról, kinek és hogyan kellene visszaadni egy-egy pozíciót. Mivel vasárnap a futam éppen állt, az újraindítás adott lehetőséget a pozíció visszaadására.”