Napos időben, 26 Celsius-fokos levegő- és 38 fokos aszfalthőmérséklet mellett zajlott a 2021-es Forma-1-es szezonzáró, az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzése az 5281 méter hosszú, 16 kanyarból álló Yas Marina versenypályán.
A pálya alaposan átalakult az elmúlt évekhez képest: a technikásabb szekciókat leegyszerűsítették, a szögletesebb kanyarok egy része íveltebb lett. Összességében öt kanyarral kevesebb található az aszfaltcsíkon és egy kör hossza is közel 300 méterrel csökkent.
A mezőny épp emiatt nem is tétlenkedett, mindenki korán kihajtott a bokszból, hogy ismerkedjenek a részben újra is aszfaltozott pályával. A Ferrarinál már egyben a 2022-es szezonra is készültek, Charles Leclerc autóján látványos aeroráccsal figyelték az áramlásokat.
Leclerc distribue le WiFi, si vous voulez le code, une équation vous sera donnée par LDG !#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/kDKNMx2p5y
— Gaël Angleviel 🐼 (@paddock_inside) December 10, 2021
A nézők pedig Leclerc szemszögéből figyelhették az eseményeket, visszatért ugyanis a sisakkamera.
We’re not racing yet guys! 😅#F1 🇦🇪 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/wmCk0W3rhS
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Szokatlan külsejű autókból nem volt hiány: bemutatkozott a McLaren új festése, illetve az Alpine hátsó szárnyára a csapatnév helyett az El Plan felirat került, utalva ezzel a Fernando Alonso által használt hashtagre, mely éppen akkor vált felkapottá, amikor dobogót szerzett a spanyol Katarban.
#ElPlan is on track. As is @alo_oficial and @OconEsteban, both on the Soft @pirellisport tyre. Esteban P3 👌#AbuDhabiGP pic.twitter.com/SbQ6VhBZ16
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) December 10, 2021
Visszatért a Forma-1-be Jack Aitken is: a brit, aki a tavalyi Szahíri Nagydíjon ugrott be a Williamshez, az idei spai 24 órás verseny után tért vissza F1-es autó volánja mögé. George Russellnek kellett emiatt kihagynia az első gyakorlást utolsó versenyhétvégéjén a grove-i istállóval.
Welcome back @JaitkenRacer! 🙌
Good to see you in the car for FP1 with @WilliamsRacing ️#F1 🇦🇪 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/5d8qQaIM68
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Maga a gyakorlás nem volt túl eseménydús: néhány elfékezés mellett egy alkalommal az utolsó Forma-1-es futamára különleges üzenetet kapó Kimi Räikkönen alatt tört ki az Alfa Romeo hátulja az egyik újrafaragott kanyarban, de csak a gumik bánták a piruettet. Esteban Ocon Alpine-ja pedig egyszer csak úgy üresbe kapcsolt, de a francia megoldotta a helyzetet és újra működésre bírta az autót.
A bit of an off for Kimi 😬
But, the Finn keeps it going and returns to the track! #F1 🇦🇪 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/5RWfMdQEQ9
— Formula 1 (@F1) December 10, 2021
Az eredményeket nem tekinthetjük teljesen mérvadónak, mivel a hétvége legfontosabb eseményei, az időmérő és a verseny villanyfényes körülmények között zajlanak majd, mindenesetre kiindulási alapként tekinthetünk rájuk. A gyakorlás legjobbja Max Verstappen lett a Red Bull-lal, a holland főként a második szektorban volt jobb, mint a Mercedes mögötte végző párosa, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton. A finn 2 tizedmásodperccel volt lassabb Verstappennél, de az első szektor a fekete autóknak kedvezett. Hamilton hátránya 346 ezred volt a végén, de ennél volt jobb köre is, ám azt elvették az utolsó kanyar kiszélesítése miatt.
🖤🤩 W12 soaking up that Abu Dhabi sunshine before we switch on the floodlights for FP2. pic.twitter.com/VrCL3l8qyT
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 10, 2021
Mögöttük a másik Red Bull-lal Sergio Perez következett, ám nagyon közel volt hozzá Cunoda Juki az ismét remeklő AlphaTaurival. Alonso hatodikként végzett, majd a másik AlphaTaurival Pierre Gasly következett.
A Ferrari nehezebben lendült be: Leclerc a 8., Carlos Sainz a kilencedik lett. A legjobb tízbe Sebastian Vettel fért még be az Aston Martinnal, aki az edzés végén egy nem tervezett fél fordulatot is bemutatott.
A hétvége a második szabadedzéssel folytatódik magyar idő szerint 14 órától.