Az idei évre jelentősen átalakították a Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíj helyszínét. A technikásabb szekciókat leegyszerűsítették, a szögletesebb kanyarok egy része íveltebb lett. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően a korábbiakhoz képest öt kanyarral kevesebb (16) található az aszfaltcsíkon és egy kör hossza is közel 300 méterrel csökkent, 5281 méterre.
Kimi Räikkönen a második szabadedzésen épp az egyik ilyen átszabott kanyarban csúszott meg és törte össze az Alfa Romeót. A balos az újításnak köszönhetően gyorsabb lett, mint az elmúlt években volt. „Elveszítettem a kocsi hátulját és sajnos nem volt sok hely. A falnak mentem, de ilyenek megtörténnek” – nyilatkozta az utolsó F1-es hétvégéjét teljesítő világbajnok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Yas Marinán végzett átalakításokat a mezőny általában véve jól fogadta – nem úgy a Jégember, aki nem értette, néhány módosításra miért volt szükség. „Elvették az egyik jó előzési pontot a 9-es kanyarban. Jó, ha változtatnak, de egy lassabb kanyarnak kellene ott lennie, mert egy gyorsabba menet nehezebb előzni. Néha elgondolkozik az ember, hogy mit is gondolnak, amikor változtatnak” – szúrt oda a pálya újraálmodóinak Räikkönen.
„De ez van, már más lett” – összegzett 2007 legjobbja.